Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
El quadern gris de Joan Ollé

Joan Ollé El quadern gris

Una adaptació al teatre d'El quadern gris de Joan Ollé i Carles Guillén, amb Joan Anguera, Ivan Benet i Montserrat Carulla, es podrà veure els dies 23 i 24 d'octubre dins el marc de Temporada Alta al Teatre de Salt, i el diumenge 25 d'octubre a les 19:00 al Teatre Municipal de Palafrugell. Es tracta d'una coproducció d'El Canal. Centre d'Arts Escèniques Salt/Girona i el Grec'09 Festival de Barcelona.

come  Després sortim a parlar de la seva darrera estada a Barcelona. En el curs dels viatges que com a botiguer ha de fer a la capital, no deixa mai d'anar a veure les millors "funcions" de teatre de cada moment. Quan recorda les últimes que veié, s'indigna, vocifera, perd els estreps.

─ Això que facin pagar per veure coses reals, coses que passen cada dia, coses que es poden mirar obrint simplement la finestra, és intolerable, indigne... ─ diu ─. No penso pas tornar mai més al teatre. Hi he fet creu.    tes

El quadern gris. OC I p 119

V Seminari sobre Patrimoni Literari i Territori
V Seminari

La memòria indirecta com a memòria literària

Data: 16 i 17 d'octubre de 2009
Lloc: Folgueroles
Inscripció: gratuïta

Espais Escrits

En la línia del que planteja Pierre Nora a propòsit dels lieux de memoire, proposem buscar estratègies per poder aplicar aquest concepte també a la literatura. Localitzar i individualitzar els espais patrimonials de la literatura catalana no es diferencia gens de la identificació dels llocs de la història o dels llocs del record.

12.09.09 Josep Pla a Sant Aniol de Finestres 11:00

L'Associació Salvem Sant Aniol de Finestres us convida a participar de la lectura de fragments del llibre Un petit món del Pirineu acompanyats de música d'acordió i una taula rodona amb testimonis de les estades de Josep Pla a la Vall del Llémena.

Document informatiu

Document resum pdf

Oferta de guiatges per al curs 2009-10
Oferta d'activitats guiades als centres formatius: des d'infantil fins a formació d'adults. Organitzeu el vostre grup!

24.07.09 Presentació "Una màquina d'espavilar ocells de nit" de Jordi Lara 19:30

Lara

El passat divendres, 24 de juliol, va tenir lloc la presentació del llibre Una màquina d'espavilar ocells de nit de Jordi Lara, publicat per Edicions de 1984.

La presentació va anar a càrrec de Joan Domènech i Moner, historiador i articulista sobre el món de la sardana.

M.S. "Escriptors TV: Jordi Lara" Vilaweb, 15.07.09

Escolteu les intervencions