Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
Novetat editorial

"El cel i la terra segons Baltasar Porcel" és un recull de textos clàssics de l'escriptor d'Andratx, en el qual també hi trobareu els seus darrers escrits que havien de conformar la seva propera novel·la. El recull inclou l'entrevista que Porcel va fer a Josep Pla el 1965 per a la revista Serra d'Or.

.

El BloQG a la Fundació Josep Pla

Els lectors i comentaristes del bloc "El quadern gris", que han viscut l'experiència de llegir l'obra cabdal de Pla en temps real, van celebrar el seu final de festa a la Fundació Josep Pla. Dissabte 28 de novembre, al llarg de tot el dia, van poder gaudir de l'obra de l'escriptor en el paisatge que la va generar, a través de l'A peu Pla, Aigua de mar i de la visita guiada a l'exposició permanent Josep Pla, 1897-1981.

Contraban amb lletra grossa

Surt a la venda una nova edició de Contraban dins la col·lecció Lectura Plus d'Edicions 62. Es tracta d'una edició amb lletra gran de manera que la lectura és accessible a totes aquelles persones que tenen dificultats per llegir la tipografia convencional per motius diversos.

come  Aquella casa del Pianc de Cadaqués fou una de les primeres que en el curs de la meva vida he tingut llogades.  tes

Contraban dins Aigua de mar OC II p 308

El quadern gris de Joan Ollé

Joan Ollé El quadern gris

Una adaptació al teatre d'El quadern gris de Joan Ollé i Carles Guillén, amb Joan Anguera, Ivan Benet i Montserrat Carulla, es podrà veure els dies 23 i 24 d'octubre dins el marc de Temporada Alta al Teatre de Salt, i el diumenge 25 d'octubre a les 19:00 al Teatre Municipal de Palafrugell. Es tracta d'una coproducció d'El Canal. Centre d'Arts Escèniques Salt/Girona i el Grec'09 Festival de Barcelona.

come  Després sortim a parlar de la seva darrera estada a Barcelona. En el curs dels viatges que com a botiguer ha de fer a la capital, no deixa mai d'anar a veure les millors "funcions" de teatre de cada moment. Quan recorda les últimes que veié, s'indigna, vocifera, perd els estreps.

─ Això que facin pagar per veure coses reals, coses que passen cada dia, coses que es poden mirar obrint simplement la finestra, és intolerable, indigne... ─ diu ─. No penso pas tornar mai més al teatre. Hi he fet creu.    tes

El quadern gris. OC I p 119

V Seminari sobre Patrimoni Literari i Territori
V Seminari

La memòria indirecta com a memòria literària

Data: 16 i 17 d'octubre de 2009
Lloc: Folgueroles
Inscripció: gratuïta

Espais Escrits

En la línia del que planteja Pierre Nora a propòsit dels lieux de memoire, proposem buscar estratègies per poder aplicar aquest concepte també a la literatura. Localitzar i individualitzar els espais patrimonials de la literatura catalana no es diferencia gens de la identificació dels llocs de la història o dels llocs del record.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Resultats 106 - 120 de 169