Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
El nostre heroi, Josep Pla

El passat divendres, 13 de març, va tenir lloc la presentació de El nostre heroi, Josep Pla d'’Enric Vila, llicenciat en Història Contemporània i doctorat en Periodisme.

La presentació va anar a càrrec de Jordi Amat, crític literari i traductor de Vida de Manolo de Josep Pla.

Escolteu les intervencions

Redacció. Una nova biografia revela el vessant més catalanista de Josep Pla. directe!cat, 04.03.09.

Sostres, Salvador. El meu heroi Enric Vila. Avui, 04.03.09.

Sinca, Genís. El nostre Pla de cada dia. Avui, 05.03.09.

Distintiu de Qualitat 2009

Dimecres, 18 de febrer, el Consell Comarcal del Baix Empordà va atorgar a la Fundació Josep Pla el distintiu de reconeixement de Compromís de Qualitat Turística en Destinació amb nivell d'excel·lència per segon any consecutiu.

Àngel Planas, conseller de Turisme i Promoció econòmica del CCBM, Ricard Herrero, president del CCBM i Marta Vergés, cap d'administració i responsable de qualitat de la FJP.

Darreres incorporacions a la Biblioteca Josep Pla

Obra de Josep Pla

BIBLIOTECA JOSEP PLA

Bibliografia sobre Josep Pla

"La tria de llibres va ser tant interessant com curiosa. Els primers que em va donar foren les obres de Montaigne. Una traducció al castellà visiblement grapejada dels Assaigs. Una edició amb un estudi d'André Maurois per estrenar i una altra original en francès molt menys rebregada que la primera. Si hom vol saber quins són els llibres més llegits d'una biblioteca només cal observar-los detingudament. [...] Estava tant saturat de Montaigne que se'n desprenia alegrement. Després va venir Sainte-Beuve i tot un reguitzell d'autors francesos. En fi, tots els llibres que ell va considerar que havien d'anar a la Biblioteca. Diversos amics de Pla, tots palafrugellencs, en diversos viatges els vàrem dur a la Biblioteca que porta el seu nom."

Martinell, Josep. Josep Pla vist per un amic de Palafrugell. Barcelona: Destino,1996

34è Concurs Literari Josep Pla

L'IES Frederic Martí i Carreras de Palafrugell convoca el 34è Concurs Literari Josep Pla en el qual hi poden prendre part tots els alumnes d'ESO i Batxillerat dels IES dels Països Catalans. Consulteu les bases.
L'acte de lliurament de premis serà el 24.04.09 en el qual Jordi Llovet, catedràtic de "Teoria de la Literatura i Literatura Comparada" de la UB, parlarà sobre "Pla i Baudelaire"

Novetats editorials

<< Début < Précédente 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Suivante > Fin >>