Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
Josep Martí Clarà "Bepes"
El llegat de Josep Martí Clarà "Bepes", un patrimoni literari palafrugellenc.

Divendres, 11 d'abril va tenir lloc a la Fundació Josep Pla la presentació del llegat de Josep Martí Clarà que la seva família va cedir a l'Arxiu Municipal de Palafrugell. En l'acte van intervenir, la investigadora Núria Anglada amb una descripció del fons i el professor Xavier Xargay amb la conferència "El setmanari ARA i els inicis periodistics de Josep Martí Clarà". Va cloure l'acte Maite Martí amb una lectura de textos.

La descripció del fons i 32 llibres mecanografiats inèdits es poden consultar al web municipal. L'acte va ser organitzat per l'Arxiu Municipal de Palafrugell, la Fundació Josep Pla i l'Aula de Lletres de Palafrugell.

Mireu-vos el vídeo de la presentació aquí.

Modest Prats, in memoriam
“Quan entrem, Coromines s’alça tot seguit a punt per anar-se’n. El comiat és encara més cordial. El filòleg diu amb vehemència:
-Senyor Pla, vostè és el mestre de la literatura catalana,..."

Llegiu-ne més...

"Viaje a pie" Ediciones 98
La presentació de la nova edició d'Ediciones 98 del llibre de Josep Pla, Viaje a pie va tenir lloc el divendres 24 de gener a les 19:30 a la Fundació Josep Pla.

Vídeos de la presentació

Valero, Paco. "Viaje a pie" de Josep Pla. Pontevedra Viva!.com, 28.01.14

Revista El Procés núm. 4
Revista El Procés
L'últim núm. de la revista El Procés publica diversos articles sobre Josep Pla i la vigència de la seva obra.
Revista El Procés núm. 4. 21 d'agost de 2013
  • Pujol, Adrià. "El fill del corrector"
  • Garolera, Narcís. "Edició crítica d'El quadern gris"
  • Gràcia, Jordi. "Una trola fenomenal"
  • Sala, Toni. "Els homenots de Josep Pla. Un to general"
  • Dilla, Xavier "Pla i el rau-rau"

Presentació "Dotze homenots" - Toni Sala
Dotze homenots Josep Pla
Mireu el vídeo
Acte del passat 21 de setembre de la presentació del llibre de Josep Pla, Dotze homenots, edició de Labutxaca avalada per la Càtedra Josep Pla, amb selecció i pròleg de Toni Sala.

La presentació va tenir lloc a la Fundació Josep Pla, el 21 de setembre a les 19:30 i va anar a càrrec de Toni Sala, escriptor, i Xavier Pla, director de la Càtedra Josep Pla.

Bonada, Lluís. "Toni Sala destaca el valor reivindicatiu dels retrats
de Pla en el pròleg del recull Dotze homenots
". El Temps, 09 juliol 2013.

Traducció al txec (Revista PLAV de Praga)

La traductora Jaroslava Marešová ens fa arribar un exemplar de la revista literaria PLAV (Praga, Txequia, desembre 2012) que recull narracions de tema mariner de diversos autors (Conrad, Ruyra, Pla, Cernuda,...). Jaroslava Marešová hi publica una traducció al txec d'un fragment d' "En mar" de Josep Pla, extret del llibre Aigua de mar. Una tria (Labutxaca, 2011)

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Resultats 31 - 46 de 173