Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
El quadern gris al Festival Grec'09

© Bisdixit

Una adaptació al teatre d'El quadern gris de Joan Ollé i Carles Guillen, amb Joan Anguera, Ivan Benet i Montserrat Carulla, es podrà veure del 25 al 29 de juny al GREC'09. Es tracta d'una coproducció d'El Canal. Centre d'Arts Escèniques Salt/Girona i el Grec'09 Festival de Barcelona. L'espectacle es farà al Teatre lliure cada vespre a les 21:00.

12.06.09 Pla l'Hermós i companyia a l'Escala 20:30

Ens plau convidar-vos el proper divendres, 12 de juny, a la inauguració de l'exposició  Pla, l'Hermós i companyia en la seva itinerància a l'Escala.

L’acte tindrà lloc a les 20:30, al Museu de l'Anxova i de la Sal i la presentació anirà a càrrec de Lurdes Boix, directora del Museu, Estanislau Puig, alcalde de l'Escala, Enric Bruguera, comisari de l'exposició i Miquel Sitjar, president de la Fundació Josep Pla.

Lloc:
Museu de l'Anxova i de la Sal
Av. Francesc Macià, 1
17130 L'Escala
Durada:
del 12.06.09 fins el 25.10.09

22.05.09 Presentació: "Sabor ampurdanés" de Pere Bahí. 19:30

El passat divendres, 22 de maig, va tenir lloc lla presentació de  Sabor Ampurdanés de Pere Bahí, cuiner i propietari del Restaurant La Xicra de Palafrugell. La presentació va anar a càrrec de Josep Cuní.

Escolteu les intervencions

16 i 17.05.09 Dia internacional dels museus: jornada de portes obertes

1. Jornada de portes obertes: 16 i 17 de maig

2. Vine a veure la Joia del Museu, el manuscrit d'El quadern gris exposat per primera vegada públicament.

3. "Concurs fotogràfic: busquem la teva crònica!" de patrimoni.gencat
Sigues el protagonista del Dia Internacional dels Museus. Vine a la Fundació a veure el manuscrit, fes una fotografia o un vídeo, penja-ho a flickr i guanya un munt de premis.

Presentació del llibre L'Empordà de Josep Pla 03.04.09 19:30

El passat divendres, 3 d'abril, va tenir lloc la presentació de  L'Empordà de Josep Pla de Joan Tort, professor de Geografia de la Universitat de Barcelona i Valerià Paül, professor de Geografia de la Universidade de Santiago de Compostela.

La presentació va anar a càrrec de Joan Nogué, director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya i catedràtic de Geografia Humana de la Universitat de Girona.

Del clima, no en parlen mai els historiadors, ni de les crisis econòmiques, ni de res que tingui una importància decisiva i real. [...] En general, la gent no sap mai on és i ignora on es troba el nord, el migdia, el ponent o el llevant. D'on vénen els vents que la gent ha d'agrair o suportar? Què ensenyen les escoles a les criatures?   OC XXXV, p 318

Escolteu les intervencions

Pla, biògraf de Rusiñol al MIT (Manlleu) 02.04.09 - 10.05.09

Ens plau convidar-vos el proper dijous dia 02 d'abril a la inauguració de la itinerància a Manlleu de l'exposició temporal 2007: Pla, biògraf de Rusiñol

La presentació anirà a càrrec de Margarida Casacuberta, comissària de l'exposició i coordinadora de l'Any Rusiñol i comptarà amb la presència de Pere Prat Boix, Alcalde president de l'Ajuntament de Manlleu, i Miquel Sitjar, president de la Fundació Josep Pla.

Escolta l'audio de la conferència que la Margarida Casacuberta va fer en la inauguració a Palafrugell

Inauguració: 02.04.09 a les 20:00
Lloc: Museu Industrial del Ter