Inici arrow Darreres notícies arrow Bon any 2010...

Bon any 2010... Imprimir a/e

Davant aquesta fantàstica transformació em permetré només de dir una cosa. A la Costa Brava s’han portat a terme coses de gran categoria que han fet honor al seu paisatge; algunes altres no han estat tan afortunades i la cupiditat dels interessos particulars i l’anarquia habitual de les autoritats han deixat destruir inútilment, molts pobles i moltes platges. Hauríem pogut, evidentment, tenir una mica més de seny i de bon gust.

Llegir més...

Però malgrat tots els esforços per desvirtuar-la, la Costa Brava, si se sap mirar amb ulls d’autenticitat, conserva encara tota la seva gran bellesa, el seu incentiu i la seva fascinació intactes. Demano, doncs, al lector que prengui aquesta Guia com un esforç per mantenir els valors de realitat que encara subsisteixen sota aquesta voluminosa multitud humana i aquesta escenografia urbanística. No es trobaran en aquest llibre els noms dels hotels i restaurants o tot allò que la invasió turística ha aixecat o fet perdre per sempre. Per això, si en arribar en alguna cala, abans deserta, on passàvem les hores sentint xiular el vent, es troben amb edificacions més o menys desafortunades, em facin el favor de dissimular.  Ja fa molts anys –en realitat, des de la cinquena edició castellana de l’any 1965- que he deixat córrer el fútil intent de posar cada nova edició d’aquesta Guia al ritme dels canvis que es produïen. Intent impossible i segurament equivocat. El llibre no pretén ésser un Baedecker, i si ho fos seria un pur galimaties. Respon a un estat d’esperit de joventut aplicat, segurament amb molts defectes, sobre un país que jo he conegut i he estimat profundament. La resta és pura anècdota. Vull dir, sense caure en cap ingènua comparació, que tot escrivint pensava més en el viatge a Itàlia de Goethe o en les vides, aparentment anacròniques, de Vasari, que en la felicitat matemàtica del turista. Hauria volgut arribar amb l’exemple d’aquells grans mestres a la rel profunda que expliqués d’una manera coherent i molt personal un paisatge fascinant i els homes que hi habiten. (1)

J. P. Mas Pla, Llofriu, juny del 1978

BON ANY 2010!