Inici arrow Darreres notícies arrow Manifest d'Espais Escrits

Manifest d'Espais Escrits Imprimir a/e

Manifest pel dret a una política cultural basada en la suficiència econòmica

Les entitats que constituïm Espais Escrits. Xarxa del Patrimoni Literari Català reunides en assemblea al Vendrell, el 29 de juny de 2010, hem redactat un manifest pel dret a una política econòmica basada en la suficiència econòmica. Llegiu més...

MANIFEST D’ESPAIS ESCRITS, XARXA DEL PATRIMONI LITERARI CATALÀ, PEL DRET A UNA POLÍTICA CULTURAL BASADA EN LA SUFICIÈNCIA ECONÒMICA.

Manifestem

Que , com la resta d’entitats cíviques, culturals, etc. del país, entenem i compartim la necessitat que els poders públics racionalitzin la despesa i prioritzin les necessitats socials, en el context actual de greu crisi econòmica.

Que , assumint aquesta quota de solidaritat, treballem per mantenir i , si es pot, augmentar, la difusió del patrimoni literari català en condicions econòmicament cada cop més precàries, mirant d’arribar amb imaginació i entusiasme a fites molt difícils d’abastar amb uns ajuts i uns pressupostos cada cop més migrats.

Que veiem amb molta preocupació com, en nombrosos àmbits de responsabilitat política, s’entén la política cultural com una de les parts prescindibles o accessòries d’una política global de servei al ciutadà. D’aquesta visió de la cultura com un “servei afegit” i no pas com un “servei bàsic al ciutadà”, se’n pot derivar la decisió injusta de retallar, o directament suprimir, polítiques d’impuls i conreu de la cultura, en qualsevol de les seves manifestacions, una de les quals és el patrimoni literari català.

I per això

Reclamem

Que els poders públics del nostre país, des de l’àmbit local al nacional, facin, també en temps de crisi, una aposta sincera, convençuda i racional per polítiques culturals dignes, enteses com un servei fonamental a la ciutadania, econòmicament suficients , capaces de seguir vertebrant el país i , en darrera instància, destinades a formar ciutadans i ciutadanes cada cop més cultes, lliures, desvetllats i feliços.

El Vendrell, 29 de juny de 2010

Sindicació RSS