Inici arrow Darreres notķcies arrow Cątedra Josep Pla

Cątedra Josep Pla Imprimir a/e

Grup 62, la Universitat de Girona i la Fundació Josep Pla presenten al mas Pla la Càtedra Josep Pla, amb seu a la UdG i seu territorial a la Fundació Josep Pla de Palafrugell.

Per altra banda, Edicions Destino de Grup 62 reprèn l'edició de l'Obra Completa de Josep Pla amb el sistema d’impressió a comanda (print on demand). Llegir més...

La Càtedra Josep Pla dependrà de la Universitat de Girona, i tindrà seu permanent a l’Àrea de Filologia Catalana de la UdG i una seu territorial a la Fundació Josep Pla de Palafrugell. L’objectiu principal de la Càtedra és promoure, estudiar i divulgar la figura i l’obra de Josep Pla; per fer-ho, la Càtedra se centrarà en els tres eixos bàsics de les institucions que li donen suport: les iniciatives editorials i comercials, la reflexió acadèmica i la difusió des del territori.

La Universitat de Girona, la Fundació Josep Pla i Grup 62 contribuiran al finançament de la creació i de les despeses de funcionament de la Càtedra i el director serà el Dr. Xavier Pla de la UdG.

El Consell Assessor de la Càtedra estarà format per: Josep M. Castellet, president (Grup 62), Xavier Folch (Grup 62), Jordi Cornudella (Grup 62), Frank Keerl Pla (Fundació Josep Pla), Miquel Sitjar (Fundació Josep Pla), Dr. Josep M. Nadal (director del Departament de Filologia i Comunicació, UdG), Dr. Joaquim M. Puigvert (Vicerector de Relacions Institucionals, UdG) i Dra. Maria Josepa Gallofré (UAB). La Càtedra comptarà també amb un nombre determinat d’investigadors col·laboradors (filòlegs, historiadors, crítics, etc.), especialitzats en l’obra de Josep Pla.

Per garantir el seguiment de la Càtedra es crearà una Comissió Mixta de Seguiment formada per Ester Pujol (Edicions Destino-Grup 62), Anna Aguiló (directora de la Fundació Josep Pla) i Xavier Pla (UdG).

Edicions Destino rellança l’Obra Completa de Josep Pla

L’Obra Completa de Josep Pla és un dels monuments essencials de la literatura catalana. El primer volum, El quadern gris, va aparèixer el 1966; l’últim volum que va sortir en vida de l’autor va ser el 39 (El viatge s’acaba, 1981), i la sèrie es va completar el 1984 amb el número 45, que és l’àlbum Imatge Josep Pla (a cura de Josep Vergés). L'any 1992 s’hi va afegir encara un nou volum, numerat amb la lletra A i titulat Per acabar. Per tant, la col·lecció sencera comprèn 46 volums (45 + A), amb un total de més de 30.000 pàgines que recullen tota la producció del més gran prosista català de tots els temps.

L’extensió de la col·lecció, d’una banda, i l’allargament en el temps del seu procés d’edició, de l’altra, han fet que molts volums anessin quedant exhaurits. Com que els costos logístics i les dificultats de comercialització en feien molt difícil la reedició convencional, en els últims anys, la col·lecció sencera havia esdevingut introbable a les llibreries. Ara, Edicions Destino torna a posar al mercat la col·lecció sencera, amb un sistema que garantirà que, en el futur, no hi hagi mai més cap volum introbable: el sistema d’impressió a comanda (print on demand).

Els exemplars es fabricaran per sistema digital i tindran una presentació formal gairebé idèntica a la de l’Obra Completa tal com ha estat fins ara; l’únic canvi és que els volums no aniran en tapa dura sinó en rústica amb sobrecoberta. En el mateix moment que un comprador encomani un volum a la seva llibreria s’engegarà el procés d’impressió digital, i se li servirà el llibre a la llibreria en un termini màxim de vint dies.

El preu de cada volum serà de 40 euros, amb l’excepció del volum 45 (Imatge Josep Pla), que inclou 200 pàgines d’il·lustració i costarà 50 euros. Els compradors d’una col·lecció sencera rebran com obsequi els volums 45 i A.

Cątedra Josep Pla

Mapa literari catalą