Inici arrow Què fem? arrow Exposicions temporals

Exposicions temporals Imprimir a/e

1. 2001. El carrer Estret, la poètica de la banalitat
  2. 2002. Gaudí i Verdaguer llegits per Josep Pla
  3. 2001-02. Josep Pla: “...sóc un illòman”
  4. 2003. El temps que fuig. Narcís Comadira i Josep Pla
  5. 2004. Salvador Dalí, Josep Pla. Coincidències
  6. 2005. Josep Pla. Cartes d'Itàlia
  7. 2006. Josep Pla i els pintors.
  8. 2006. Josep Pla com a pretext.
  9. 2007. Pla, biògraf de Rusiñol.
  10. 2008. Pels camins de l'Empordà. Günter Grass - Josep Pla
  11. 2008. Pla, l'Hermós i companyia. Figures literàries II
  12. 2009. Maria Àngels Anglada (1930-1999). Vida i obra
  13. 2010. El Madrid de Josep Pla
  14. 2010. Aigua de mar
  15. 2010. Jaume Vicens i Vives - Josep Pla. Complicitats
  16. 2010. Les ciutats europees de Josep Pla
  17. 2011. A l'ombra de Josep Pla
  18. 2012. Dues mirades a Maillol. Josep Pla i Torres Monsó
  19. 2013. Les ciutats europees de Josep Pla
  20. 2014. Notes sobre París. Joan Pujol-Creus — Josep Pla
  21. 2015. Pop-up! Dibuixa'm un conte
  22. 2016. Josep Pla i la civilització surera

2006. Josep Pla com a pretext

Fons d’art de la Fundació Josep Pla

Vistes de l'exposició. © Fundació Josep Pla.

La Fundació Josep Pla desenvolupa la seva activitat de promoure la lectura i els estudis de l’obra literària i periodística de l’escriptor de Palafrugell amb la intenció d’apropar-la a tots els àmbits de la cultura contemporània. Utilitzada sempre com a punt de partida d’anàlisis, interpretacions, revisions o il·lustracions, sovint la literatura i la personalitat de Josep Pla han servit de pretext per a l’expressió dels artistes plàstics.

Amb l’exposició Josep Pla com a pretext podreu conèixer una selecció del Fons d’Art de la Fundació Josep Pla que s’ha anat formant a partir de les donacions dels propis autors. Els artistes han treballat a vegades, com a il·lustradors de textos per encàrrec i d’altres, elaborant la seva obra fruit d’una lectura més personal. En tots els casos les peces resultants han estat una eina eficaç, reveladora de noves sensibilitats i de nous matisos.

Amb les seves aportacions, pintors i fotògrafs han fet l’univers planià una mica més gustós de tonalitats i ressonàncies. A tots ells, Rosa Aguiló, Lluís Bruguera, Modest Cuixart, Domènec Fita, Eugeni Forcano, Mercè Lluís, Pepa Mach, Josep Martinell, Xavier Miserachs i Tano Pisano, que ens han regalat un nou vehicle per a la divulgació de l’obra de Josep Pla, volem reiterar el nostre agraïment.

Aquesta exposició es va poder veure del 25.03.06 a l'1.05.06. al Castell de Benedormiens, a Castell d'Aro

Aquest deu ésser el miracle dels bons escriptors clàssics i el miracle de l’art que no mor. Aquest miracle fa que aquests autors siguin sempre divertits –el divertiment és i serà sempre l’única pedra de toc per a jutjar una obra d’art- perquè no hi sobre res, ni res hi falta i són una aventura constant.

Caps-i-puntes. OC XLIII, 111