Inicio arrow La Fundació Josep Pla arrow Biblioteca

Biblioteca Imprimir E-Mail

1. Biblioteca.
2. Obra de Josep Pla incorporada el 2010 a la Biblioteca de la Fundació Josep Pla.
3. Bibliografia sobre Josep Pla incorporada el 2010 a la Biblioteca de la Fundació Josep Pla.
4. Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge.

4. Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

A la xarxa

1. Endrets. Geografia Literària dels Països Catalans

2. Observatori del Paisatge de Catalunya.

3. Delicious Fundació Josep Pla, etiqueta paisatge.

4. Actes del VI SEMINARI SOBRE PATRIMONI LITERARI I TERRITORI. La literatura i la dinamització del l'entorn

5. Actes del V SEMINARI SOBRE PATRIMONI LITERARI I TERRITORI. La mirada indirecta com a memòria literària

6. Actes del IV SEMINARI SOBRE PATRIMONI LITERARI I TERRITORI Del món acadèmic a la viabilitat econòmica.

7. Actes del III SEMINARI SOBRE PATRIMONI LITERARI I TERRITORI Models i Formats.

8. Actes del II SEMINARI SOBRE PATRIMONI LITERARI I TERRITORI Estratègies de comunicació del patrimoni literari.

9. Actes del I SEMINARI SOBRE PATRIMONI LITERARI I TERRITORI El valor dels espais literaris.

10. Paisatges escrits a la Plana de Vic: Verdaguer i Martí i Pol.

11. Espais escrits. Xarxa del patrimoni literari català.

Bibliografia sobre Josep Pla

1. Carpeta Ruta Josep Pla. Palafrugell: Fundació Josep Pla, 1993.

2. Josep Pla i els pintors: la construcció del paisatge empordanès. Palafrugell: Fundació Josep Pla, 2006.

3. Aguiló, Anna (coord.). Günter Grass- Josep Pla. Pels camins de l'Empordà. Palafrugell: Fundació Josep Pla, 2008.

4. Cambray, Sandra i Soldevila, Llorenç (curadors). Pla, de viatge. Barcelona, Destino, 1988.

5. Carbonell, Eliseu. Josep Pla: el temps, la gent i el paisatge. Barcelona: Edicions de 1984., 2006.

6. Paül, Valerià i Tort, Joan. L'Empordà de Josep Pla . Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2009.

7. Soldevila, Llorença (coord). Una ruta planiana. Guia de viatge. Mataró: L'Aixernador, 1990.

Bibliografia general

1. AADD. El mar a la mirada. Antologia de textos poètics de la Mediterrània. Barcelona: IEMed, 2008.

2. Aragó, Narcís-Jordi i Vilallonga, Mariàngela, editors. Atles literari de les terres de Girona. Girona:  Diputació de Girona, 2003.

3. Aragó, Narcís-Jordi. Guia literària de Girona.  Tarragona: Edicions el Mèdol, 1995.

4. Casacuberta, M. i Banal, I. El paisatge d'Olot. La construcció literària de la Garrotxa. Barcelona:  L'Avenç, 2009.

5. Clapés, Antoni (coord.). Des de la Terra. Poesia als parcs 2005. Xarxa de Parcs Naturas, Diputació de Barceloa, 2005.

6. Garolera, Narcís. L'escriptura itinerant. Verdaguer, Pla i la literatura de viatges. Lleida: Pagès editors, 1998

7. Guillamet, Jaume. L'Empordà dels escriptors. Barcelona: L'Avenç, 2009

8. López Ontiveros, Antonio, Nogué, Joan i Ortega, Nicolás (coord.) Representaciones culturales del paisaje. Y una excursión por Doñana. Madrid: Ediciones de la Universidad Autónoma de Madrid, 2006.

9. Lluís, Joan-Lluís. Diccionari dels llocs imaginaris dels Països Catalans. Barcelona: La Magrana, 2006.

10. Lorenzo, Cecília. Xarxa de rutes literàries per la Xarxa de Parcs Naturals. Barcelona: Diputació de Barcelona, Xarxa de Municipis, 2007.

11. Marquès, Carles: Terres escrites, els camins de la llengua. Menorca: Triangle postals, 2009.

12. Seguranyes, Mariona. Una visió artística de l'Empordanet . Palafrugell: Quaderns de la Revista de Palafrugell, 2006.

13. Soldevila, Llorenç. Geografia Literària. Comarques de Barcelona. Barcelona: Portic, 2009

14. Torrent, Ricard. A les envistes del Ter. Vic: Eumo Editorial, 2009.

15. Ventura, Joan (coord.). Pla pels pobles. Girona: El Punt, 1997.

Revistes

1. Anglada, Maria Àngels. "Notes sobre la naturalesa i Josep Pla". Revista de Girona, 98. 1982.

2. Aragó, Narcís-Jordi. "Josep Pla i la fascinació de Girona". Revista de Girona, 98. 1982.

3. Figueras, Narcís. "Josep Pla i la inspiració. El cas de La Selva". Revista de Girona, 180. 1997.

4. Pol, Helena. "Dossier. Josep Pla, el nostre contemporani. Josep Pla i Stendhal: Viatjar i descriure França". Revista de Girona, 180. 1997.

5. Tort, Joan. "Cuatro escritores (Verdaguer, Ruyra, Pla y Manent) en la conformación del 'canon paisajístico' catalán" Ería: Revista cuadrimestral de geografía, 73-74, pàg. 351-372.

6. Tort, Joan. "La literatura com a font de recerca geogràfica: notes sobre la significació de l'Empordà en l'obra de Josep Pla" Revista de Geografia, 34. 1992.

Audiovisual

1. Martí, Antoni. "Plaisatges. La mirada de Josep Pla". VideoPlay Serveis, 1997.

CD-ROM

1. Els paisatges de Maria Antònia Salvà. Consell de Mallorca, 2008.

2. Els paisatges de Llorenç Riber. Consell de Mallorca, 2008.

3. Menorca, illa de literatura. Govern de les Illes Balears, 2007

Comparte!