Ruta Josep Pla Imprimir a/e

La Ruta Josep Pla és un itinerari turístico-cultural que la Fundació va dissenyar l’any 1993 per tal de donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell. Si planifiqueu venir a l’Empordà compreu la Carpeta Ruta Josep Pla (enllaç Botiga::Publicacions) i passeu un matí, o tot un cap de setmana, recorrent els racons de Palafrugell de la mà de Josep Pla. El primer punt de la Ruta és la casa natal de l’escriptor, per això us recomanem que ens vingueu a visitar, feu la visita a l’Exposició Permanent Josep Pla (1897-1981) i compreu la Carpeta per després sortir a passejar.

Carpeta Ruta Josep Pla

Itinerari:

0. El nostre clima
  1. Palafrugell, carrer Nou, 49
  2. Palafrugell, carrer Torres i Jonama, 56
  3. Palafrugell, Plaça Nova
  4. Tamariu
  5. Sant Sebastià
  6. Llafranc
  7. Calella, El Canadell
  8. Calella, El Port Bo
  9. Llofriu, el mas Pla
10. Llofriu, el cementiri

El meu poble és un poble com tants n’hi ha, té les qualitats i els defectes que hom li vulgui concedir. Ara, el genius loci és un fet real i concret, que actua sobre el nostre escrit. Així, si no sóc un esperit de campanar, tampoc no es pot dir que sigui un desarrelat i un vagabund de la geografia. Precisament perquè sóc un home d’un determinat rodal i en tinc plena consciència, em trobo potser en condicions de comprendre els rodals adjacents i d’eixamplar aquest horitzó ad libitum.

El meu país.VII, 679