Inici arrow Darreres notícies arrow 23.04.11 Lectura a Girona 11:00

23.04.11 Lectura a Girona 11:00 Imprimir a/e
Primera eduició del Girona de Josep Pla
Lectura pública del llibre de Josep Pla Girona, un llibre de records, en els 60 anys de la primera edició.

Hora: 11h a 18 h
Lloc: Plaça dels Mercaders*
Organitza: Centre Cultural la Mercè i Casa de Cultura de Girona
Inscripcions per la lectura: Casa de Cultura 972 202013

Nota de premsa de l'Ajuntament de Girona

L’Ajuntament i la Diputació de Girona proposen conjuntament una lectura pública de Josep Pla per Sant Jordi

Els ciutadans que vulguin participar-hi poden inscriure’s al llarg d’aquesta setmana al telèfon 972 202013 o al correu

El 1952 Josep Pla publicava el seu llibre sobre Girona, Girona, un llibre de records. El 2012, doncs, fa seixanta anys de la publicació del volum. Amb motiu d’això, i ja que l’escriptor va morir precisament el dia 23 d’abril, el Centre Cultural la Mercè i la Casa de Cultura han organitzat conjuntament una lectura pública del llibre el dia de Sant Jordi. La directora de la Casa de Cultura, Natàlia Molero, i la coordinadora de l’Aula d’Humanitats de la Mercè, Glòria Granell, han presentat aquest matí l’activitat que es portarà a terme a la plaça dels Mercaders (darrere la Rambla) de les onze del matí a les sis de la tarda.

La lectura vol ser un homenatge popular dels gironins a Pla i al seu gran llibre sobre la ciutat. És per això que es convida la ciutadania a inscriure’s-hi i a llegir un fragment del llibre, que anirà evolucionant pàgina per pàgina amb els diferents lectors de la primera a l’última pàgina. També s’espera la participació espontània dels ciutadans que circulin per la zona al llarg del dia.

Aquesta activitat és una prèvia a una programació pensada per commemorar l’aniversari de la publicació del llibre que estan elaborant conjuntament l’Ajuntament de Girona, la Diputació de Girona, la Fundació Josep Pla i la Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona. Aquestes activitats commemoratives es donaran a conèixer el mes de juny, amb motiu de la reedició del llibre per part d’Edicions 62, i s’allargaran fins a finals d’any.

LECTURA PÚBLICA DE “GIRONA, UN LLIBRE DE RECORDS”

Dia: Dilluns 23 d’abril

Hora: 11h a 18 h

Lloc: Plaça dels Mercaders*