Inici arrow Josep Pla arrow Bibliografia sobre Josep Pla

Bibliografia sobre Josep Pla Imprimir a/e

Sobre la vida de Josep Pla

• Cristina Badosa. Josep Pla, biografia del solitari, Barcelona, Edicions 62, 1996.
  • Lluís Bonada. Josep Pla, Barcelona, Empúries, 1991.
  • Arcadi Espada. Josep Pla. Notas para una biografía de Josep Pla. Barcelona, Omega, 2005.
  • Xavier Febrés. Josep Pla, biografia de l’homenot, Barcelona, Destino, 1997.
  • Xavier Febrés. Les preguntes pendents de Josep Pla. Barcelona, L'esfera dels llibres, 2006.
  • Josep Martinell. Josep Pla, vist per un amic de Palafrugell, Barcelona, Destino, 1996.
  • Joaquín Soler Serrano. Conversaciones con Josep Pla. Josep Pla a fondo. Destino, 1997.
  • Josep Valls. Pla de conversa. Allò que Josep Pla no va escriure. Figueres, Brau edicions, 1997.
  • Enric Vila. El nostre heroi Josep Pla. Barcelona, A contra vent, 2009.

Sobre l’obra de Josep Pla

• AADD. Josep Pla, memòria i escriptura. Actes del col·loqui de l’Any Pla, a cura de Glòria Granell i Xavier Pla. Universitat de Girona i Fundació Josep Pla, 1997.
  • AADD. La poètica de la banalitat. Actes de la Jornada d’Estudi Cinquanta Anys d’El carrer Estret, a cura d’Anna Aguiló i Xavier Pla. Universitat de Girona i Fundació Josep Pla, 2003.
  • Gaudí i Verdaguer Llegits per Josep Pla. Anna Aguiló i Xavier Pla (eds.). Diversitas, 51. Universitat de Girona, 2006.
  • Cristina Badosa. Josep Pla, el difícil equilibri entre literatura i política (1927-1939), Barcelona, Curial, 1994.
  • Lluís Bonada. L’obra de Josep Pla, Barcelona, Teide, 1991.
  • Lluís Bonada. "El quadern gris" de Josep Pla, Empúries, 1985.
  • Eliseu Carbonell. Josep Pla: El temps, la gent i el paisatge. Una etnografia de l'Empordà franquejant la literatura. Barcelona, Edicions de 1984, 2006.
  • Josep M. Casassús. Lliçons de periodisme en Josep Pla. Barcelona, Destino, 1986.
  • Carles Casajuana. Pla i Nietzsche. Afinitats i coincidències. Barcelona, Ed. 62, 1996.
  • Josep M. Castellet. Josep Pla o la raó narrativa, Barcelona, Destino, 1978. (2a edició amb epíleg, 2011)
  • Jaume Fàbrega. La cuina de Josep Pla. A taula amb l'autor d'El que hem menjat. Barcelona, La Magrana, 1997.
  • Joan Fuster. “Notes per a un estudi de Josep Pla”, dins El quadern gris, Obra Completa Vol. 1, pp. 11-79.
  • Gabriel Ferrater. Tres prosistes. Joaquim Ruyra, Víctor Català i Josep Pla. Barcelona: Empúries, 2010
  • Narcís Garolera. L’escriptura itinerant. Verdaguer, Pla i la literatura de viatges. Lledia, Pagès editors, 1998.
  • Marina Gustà. Els orígens ideològics i literaris de Josep Pla, Barcelona, Curial, 1995.
  • Miquel Àngel Limón. Josep Pla i Menorca. Els cants de sirena d’un illòman. Institut Menorquí d’Estudis, 2003.
  • Miquel Pairolí. La geografia íntima de Josep Pla. Barcelona, La Campana, 1996.
  • Miquel Pairolí. Exploracions. Notes i Converses de literatura. Barcelona, CCG Edicions, 2006.
  • Jesús Revelles. La interpretació portuguesa de Josep Pla. Treball de recerca del Doctorat d’Humanitats, Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
  • Valerià Paül i Joan Tort. L'Empordà de Josep Pla. Barcelona, PAM, 209
  • Xavier Pla. Josep Pla, ficció autobiogràfica i veritat literària, Barcelona, Quaderns Crema, 1997.
  • Valentí Puig. L'home de l'abric, Barcelona, Destino, 1997.
  • Valentí Puig. Diccionari Pla de literatura, Barcelona, Destino, 2000.
  • Antoni Vilanova. Auge y supervivencia de una cultura prohibida. Literatura catalana de postguerra, Barcelona, Destino, 2005.

Epistolaris

• Els Epistolaris de Carles Rahola. Antologia de cartes de cent corresponsals(1901-1939). Publicacions de l'Abadia de Montserrat 1988.
  • Epistolari de Jaume Vicenç Vives. Quaderns del Cercle, 10. Girona, Cercle d'Estudis Històrics i Socials de Girona, 1994.
  • Josep Pla, Pere Pla. Cartes a Pere, a cura de Xavier Pla. Barcelona, Destino, 1996.
  • Correspondència. Joan Fuster- Carner, Manent, Riba, Pla, Espriu i Villalonga, a cura de Francesc Pérez Moragón. València, 3 i 4, 1997.
  • Eugeni Xammar. Cartes a Josep Pla i altres cartes i documents, a cura de Xavier Pla. Barcelona, Quaderns Crema, 2000.
  • Epistolari Joan Coromines i Josep Pla. Prefaci i notes: Josep Ferrer i Joan Pujades. Barcelona, Curial, 2001.
  • Josep Pla, Josep M. Cruzet. Amb les pedres disperses. Cartes 1946-1962. Edició i pròleg a cura de Maria Josepa Gallofré. Barcelona, Destino, 2003.
  • Los Papeles de Tarradellas. Josep Sánchez Cervelló. Barcelona, Flor del Viento Ediciones, 2005.

Catàlegs d'exposicions

• Josep Pla. Escriptor i periodista. Barcelona, Generalitat de Catalunya Entitat Autònoma del Diari Oficial i publicacions - Institució de les Lletres Catalanes, 1991.
  • Josep Pla i els Homenots artistes. Barcelona, Fundació "la Caixa", 1997.
  • Josep Pla. La diabòlica mania d'escriure. Barcelona, Destino i Fundació Josep Pla, 1997.
  • El temps que fuig. Narcís Comadira, Josep Pla. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2003.
  • Salvador Dalí, Josep Pla. Coincidències. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2004.
  • Josep Pla. Cartes d'Itàlia. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2005.
  • Josep Pla i els pintors. La construcció del paisatge empordanès. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2006.
  • Pla, biògraf de Rusiñol. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2007.
  • Pels camins de l'Empordà. Günter Grass - Josep Pla. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2008.
  • Pla, l'Hermós i companyia. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2008.
  • Jaume Vicens i Vives - Josep Pla. Complicitats. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2010
  • A l'ombra de Josep Pla. Cinc escriptors-periodistes gironins de la República. Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2011

Reculls temàtics

• Diccionari Pla de literatura. Edició de Valentí Puig. Barcelona, Destino, 2000.
  • Notes i pensaments. Una tria. Edició a cura d'Helena Pol. Barcelona, Destino, 1998.
  • Sentencias e impresiones. A cura d'Andrés Gómez-Flores. Barcelona, Ed. Edhasa, 2006.