Exposició temporal 2016-17. Josep Pla i la civilització surera Imprimir a/e
GRUPS PRÈVIA CONCERTACIÓ:

Exposició temporal: del 10.09.16 al 08.05.17
Josep Pla i la civilització surera

Mínim: 20 persones
Nivells: primària, secundària, batxillerat i adults
Preu especial: 2,00€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%
Durada: 1 hora
Reserva: - 972 30 55 77

Josep Pla descriu la revolució que va suposar el suro a Palafrugell amb l’expressió “civilització surera”. Coneixeu tots els factors que hi van intervenir? ...el suro, les suredes, els artesans, els empresaris, els obrers, el mercat internacional... tot plegat, una manera de viure.

Aquest curs 2016-17 us oferim la possibilitat de conèixer el món del suro a Palafrugell a través de l’obra literària de Josep Pla i d’una mostra de fotografia històrica.

“La seva desaparició s'emportà l'home més considerable que la reflexió sobre el suro ha produït en aquestes terres i en les formes de treball d'aquesta comarca. Joan Miquel fou l'autor més destacat de la industrialització del suro, un gran creador de riquesa, un ciutadà exemplar. He escrit aquestes ratlles perquè quedés un record del seu pas per la terra, un record certament insignificant -però pensant en las generacions futures, en els homes de demà.“

Homenots. Segona sèrie. OC XVI, 363