Accueil arrow Les dernières nouvelles arrow 28.04 - 01.05 Flors i Violes. Palafrugell.

28.04 - 01.05 Flors i Violes. Palafrugell. Version imprimable Suggérer par mail

Intervenció artística al pati de la Fundació Josep Pla: Mig Europa cau...

A càrrec del Col·lectiu M323:
. Mar Medir, productora
. Jordi Palomeras, arquitecte tècnic
. Xavi Palomeras, comunicació
. Anna Sabrià, arquitecta

A principis del segle XX, la Gran Guerra va caracteritzar-se per l’estratègia de desgast i de les trinxeres, que va configurar un nou mapa geopolític a Europa i nous valors capitalistes. El col·lectiu M323 vol comparar-ho amb la situació actual, on les trinxeres territorials encara persisteixen i els valors hereus de la Gran Guerra semblen estar més en crisi que mai.

“Durant la guerra s'obrien trinxeres inútils per dissimular les trinxeres vertaderes. La superestructura política feia el mateix servei que feien les trinxeres inútils durant la guerra. En aquest sentit —i això és el que l'experiència avui demostra clarament— la classe política, podrida i infecta com era i tot, representava una força de consolidació, era una mena de distracció imponent dels vertaders nuclis directius”

Josep Pla. Prosperitat i rauxa de Catalunya.
Barcelona: Ed. Destino, OC XXXII, p. 96

El pati es podrà visitar de 10:00 a 14:00 i de 17:00 a 20:30. Consulteu també les activitats complementàries:

. 28.04 a les 11:30
Grup instrumental de Guitarres de l’Escola de Música de Palafrugell.

. 28.04 a les 18:00
Visita guiada a l'exposició temporal Mig Europa cau. Impressions de Josep Pla sobre la Gran Guerra a càrrec de Francesc Montero (Càtedra Josep Pla, FJP-Grup62-UdG), comissari de l'exposició.

. 29.04 a les 19:00
Recital Mig Europa cau a càrrec dels alumnes del taller Prendre la Paraula de l’Aula de Lletres de Palafrugell.

. 30.04 a les 17:00
Concert amb Flowers and Flutes (conjunt flautes) de l’Escola de Música de Palafrugell.

. 01.05 a les 19:00

Sindicació RSS