Inici arrow Què fem? arrow Ruta Josep Pla arrow Ruta Josep Pla a Barcelona

Inici: Mallorca, 244 Barcelona

Mínim 15, màxim 25 persones
Preu: 200€ /grup
Durada: dues hores i mitja aproximadament
Reserva:

ENTRADES INDIVIDUALS:

Ruta Josep Pla Barcelona

Inici: Mallorca, 244 Barcelona

Mínim 15, màxim 25 persones
Preu: 10€/persona
Durada:  dues hores i mitja aproximadament
Reserva:

22. Carrer de Santa Anna
23. Ateneu Barcelonès
24. Casa de l'Ardiaca

La Ruta Josep Pla és un itinerari turístico-cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per tal de donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell.

La ruta Josep Pla a Barcelona és un recorregut per la ciutat elaborat per Maria Nunes, amb una doble presència.  D'una banda, la de Josep Pla a la ciutat de Barcelona durant l'època d'estudiant i dels inicis de la carrera periodística i d'escriptor, en el període 1913-1919.  De l'altra, l'itinerari ressegueix la presència de la ciutat en la seva obra més important, El quadern gris (1966), així com les impressions sobre la ciutat que va deixar escrites al llibres Barcelona, una discussió entranyable (1956) i Un senyor de Barcelona (1951). El passeig s’inicia al carrer de Mallorca, número 244, davant del pis on s’instal·là la família per tal que els germans Pla estudiessin a la universitat. I acaba a la Casa de l’Ardiaca, al carrer de Santa Llúcia, 1, on hi havia l’antiga biblioteca del Col·legi d’Advocats que Pla freqüentava com els altres estudiants de Dret que vivien en cases de dispesa.

1919
"29 d'abril.
Durant els tres o quatre primers anys de carrera vaig escapar-me una infinitat de vegades del pis del carrer de Mallorca deixant la porta simplement ajustada. Quan notava que el
meu germà –que compartia la mateixa habitació– dormia com un soc, m'alçava, em vestia, arribava, sense fer el menor soroll, a les palpentes, fins a la porta del pis, que obria amb una cura gairebé professional. Sortia a l'escala i ajustava la porta. Baixava uns esgraons i em calçava. Tot l'èxit de l'operació estava basat en la hipòtesi absurda que a ningú, en el pis, no se li ocorreria de despertar-se. La suposició que algú, pujant o baixant l'escala, s'adonés que la porta era ajustada, ni la plantejava. El curiós és que la primera hipòtesi es confirmà d'una manera total. No es despertà mai ningú –i si es despertà no s'adonà mai que la porta del pis era oberta ni de la meva falta.
Quan arribava al carrer –tenir la clau de la porta del carrer no oferia cap dificultat– l'aire fresc em retornava.
Baixava rambla de Catalunya avall, però al cap de dues o tres travessies es presentava sempre la mateixa pregunta:
–Bé. Però ara ¿què faràs?, ¿on iràs?
Sortia amb molt pocs diners a la butxaca –és dir, amb els diners que tenia habitualment: pràcticament pelat."

Josep Pla. El quadern gris. OC I, 553