Inici arrow Què fem? arrow Ruta Josep Pla arrow Ruta Josep Pla a Cap Roig

Durada: dues hores aproximadament
Reserva: 902 907 102

Consulteu l'agenda

Els germans Pla amb uns amics. Aigua Xelida, 1916. Fundació Josep Pla, col•l. Editorial Destino

La Ruta Josep Pla és un itinerari turístico-cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per tal de donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell.

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla l’any 1993, per tal de donar a conèixer els llocs significativament planians del municipi de Palafrugell. L’any 2018, presentem una nova Ruta Josep Pla per a conèixer Cap Roig. La documentació que es conserva als arxius de Cap Roig i de la Fundació Josep Pla ens permeten explicar la història del matrimoni Woevodsky-Webster i del seu projecte ─el somni de construir un castell i un jardí botànic en un lloc paradisíac─ a través de la literatura de Josep Pla amb qui compartien l’admiració per la bellesa de l’indret i la voluntat de conservació del paisatge, així com la preocupació pel futur dels seus llegats.

“Cap al 1927, Mr. Woevodsky, un cavaller, ex-coronel rus emigrat a Londres, arquitecte, molt relacionat amb la societat anglesa, després d'un llarg viatge pel Mediterrani amb la intenció de fincar-s'hi, descobrí Cap Roig i el considerà com un dels llocs més bells dels que havia vist fins a la data. Comprà terrenys, inicià la construcció d'una gran residència, però sobretot dedicà la màxima atenció a la formació d'un gran jardí paisatgístic que servís de marc a un altre de més reduït, de gust italià ―perspectiva esglaonada de boixos i xiprers sobre un paisatge de mar, realitzada amb una agudíssima comprensió de la geometria romàntica. Construí, a més, per als jardiners i el servei un nucli d'habitacions d'estil popular del país i ho va fer amb suma habilitat i màxima gràcia.”

Josep Pla. La Guia de la Costa Brava
dins Tres Guies. OC XXX, 116