Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla a Cap Roig

L’any 2018, hem presentat una nova Ruta Josep Pla per a conèixer Cap Roig. La documentació que es conserva als arxius de Cap Roig i de la Fundació Josep Pla ens permeten explicar la història del matrimoni Woevodsky-Webster i del seu projecte, el somni de construir un castell i un jardí botànic en un lloc paradisíac, a través de la literatura de Josep Pla amb qui compartien l’admiració per la bellesa de l’indret i la voluntat de conservació del paisatge, així com la preocupació pel futur dels seus llegats.

Josep-Pla-Cap-Roig-dos

Els germans Pla amb uns amics. Aigua Xelida, 1916. Fundació Josep Pla, col•l. Editorial Destino

“Cap al 1927, Mr. Woevodsky, un cavaller, ex-coronel rus emigrat a Londres, arquitecte, molt relacionat amb la societat anglesa, després d’un llarg viatge pel Mediterrani amb la intenció de fincar-s’hi, descobrí Cap Roig i el considerà com un dels llocs més bells dels que havia vist fins a la data. Comprà terrenys, inicià la construcció d’una gran residència, però sobretot dedicà la màxima atenció a la formació d’un gran jardí paisatgístic que servís de marc a un altre de més reduït, de gust italià ―perspectiva esglaonada de boixos i xiprers sobre un paisatge de mar, realitzada amb una agudíssima comprensió de la geometria romàntica. Construí, a més, per als jardiners i el servei un nucli d’habitacions d’estil popular del país i ho va fer amb suma habilitat i màxima gràcia.”

Josep Pla. Tres guies. OC XXX, 116.

Grups prèvia concertació

Inici: Entrada al Jardí Botànic