Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla pel Palafrugell surer

La Ruta Josep Pla pel Palafrugell surer és una passejada literària que recorre els llocs de memòria de la indústria que va provocar un canvi radical en la societat palafrugellenca d’ençà del S. XVIII i fins a l’actualitat. Josep Pla descriu aquest fenomen com una veritable revolució que fa néixer una civilització nova, cosmopolita i moderna, un canvi que deixa petja en l’urbanisme, l’organització social, les mentalitats i la manera de viure i que, fins i tot, serà perceptible en el llenguatge palafrugellenc: expressions de l’ofici han passat a formar part de la llengua habitual.

Muntatge fotogràfic a partir de dues imatges:
1. Josep Pla al Pedró de Pals, octubre 1955. Fundació Josep Pla. Col·lecció Frank Keerl Pla.
2. Classificant suro a can Pelayo, dècada del 1920. Arxiu Mas. Procedència Arsmtrong Cork. Col·lecció Paco Dalmau.

“Era [El Club 3 X 4] una societat formada per exportadors de taps, generalment a Alemanya i a l’Europa Central, i el factòtum en fou el senyor Eduard Genís, un dels senyors més distingits i més coneixedors d’Europa a Palafrugell. El domicili del “3 X 4”, d’un gust alemany molt acusat, tenia les parets plenes de cartells de carnaval de les ciutats del Rin. Era un nucli de persones facecioses i divertides que feien el carnaval, es disfressaven sempre en comú, cosa que produïa un gran efecte, filharmònic, xafarder, conservador i apolític.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 596.

Grups prèvia concertació

Mínim: 20 persones
Preu: 4,50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: dues hores aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat