Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla a Pals

La Ruta Josep Pla a Pals és una passejada pel Pedró passant per la Torre de les Hores, l’església de Sant Pere, per la muralla fins el mirador Josep Pla, des d’on podreu veure el Montgrí i les Illes Medes. És justament en aquest punt on Josep Pla portava els seus convidats i els mostrava la millor vista de l’Empordà.

Miguel Delibes i Josep Pla a Pals. Fundació Josep Pla, col. Josep Vergés

“L’Empordanet s’ha de veure des del Pedró de Pals i encara millor de la torratxa de la casa del doctor Pi i Figueres –que l’ofereix globalment. El contrast que ofereix des d’aquest lloc –el mar de la platja i les Illes Medes; les muntanyes erosionades del massís del Montgrí, el verd fort, dels arbres de fulla perenne, suros i pins dels contraforts de les Gavarres i la plana de cultiu, amb la botànica de l’últim curs del Ter que li serveix de marc, tot això formant una gran cassola de forma viva, crea un conjunt d’una gran bellesa.

[…] He passat tantes hores al Pedró de Pals, assegut en el relleix de la creu de terme, que haig de confessar que m’agrada sempre: tant si l’atmosfera és límpida com si la humitat dels vents del sud, lleugerament carminada, l’enterboleix una mica.”

Josep Pla. El meu país. OC VIII, 207-208.

Grups prèvia concertació

Mínim: 20 persones
Preu: 4,50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: una hora i quart aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat