Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un itinerari de caràcter turístic i cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell, i per oferir una experiència de lectura més enriquidora a través de la vinculació de la literatura amb el patrimoni i el paisatge.

Ruta Josep Pla a Sant Sebastià

La Ruta Josep Pla a Sant Sebastià és un recorregut per diferents llocs de la muntanya des d’on podrem admirar el paisatge que va mitificar l’escriptor.

La primera parada és el mirador Joaquim Turró  des d’on es veu la badia de Llafranc. Després anirem a l’ermita, voltarem la torre de guaita del s.XV fins arribar a la terrassa-mirador de l’ermita per contemplar la immensitat del mar.

far-sant-sebastia

Far de Sant Sebastià. Principis de s. XX. Arxiu Municipal, col·l. S. Bonet.

“La carretera de Sant Sebastià esdevingué un pretext de magnífics descobriments quotidians. Un dia, sense saber com, em vaig trobar amb un llapis i un quadern a la mà. Vaig començar a posar adjectius darrera de cada pineda, de cada camp, de cada tros de mar. Vaig tractar d’escriure els sentiments que em produïa la visió de la terra diversa i de la blava mar escampada. Cada vegada que començava aquests exercicis estava dominat per una efusió ideal. No m’enamoraré mai tant de cap deessa, ni de cap melodia, com em vaig enamorar d’aquelles coses.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 474-475.

Grups prèvia concertació

Preus:
Fins a 15 persones: 100,00 €/grup (120,00 € els caps de setmana i festius)
A partir de 16 persones: 5,00 €/persona (6,00 €/persona els caps de setmana i festius).

A partir de 27 persones, el grup s’haurà de dividir, per tal de garantir la qualitat de l’activitat.

Durada: una hora i quart aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Entrades individuals

Sessions i reserves: consulteu l’agenda