Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla a Sant Sebastià

La Ruta Josep Pla a Sant Sebastià és un recorregut per diferents llocs de la muntanya des d’on podrem admirar el paisatge que va mitificar l’escriptor.

La primera parada és el mirador Joaquim Turró  des d’on es veu la badia de Llafranc. Després anirem a l’ermita, voltarem la torre de guaita del s.XV fins arribar a la terrassa-mirador de l’ermita per contemplar la immensitat del mar.

far-sant-sebastia

Far de Sant Sebastià. Principis de s. XX. Arxiu Municipal, col·l. S. Bonet.

“La carretera de Sant Sebastià esdevingué un pretext de magnífics descobriments quotidians. Un dia, sense saber com, em vaig trobar amb un llapis i un quadern a la mà. Vaig començar a posar adjectius darrera de cada pineda, de cada camp, de cada tros de mar. Vaig tractar d’escriure els sentiments que em produïa la visió de la terra diversa i de la blava mar escampada. Cada vegada que començava aquests exercicis estava dominat per una efusió ideal. No m’enamoraré mai tant de cap deessa, ni de cap melodia, com em vaig enamorar d’aquelles coses.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 474-475.

Grups prèvia concertació

Mínim: 20 persones
Preu: 4,50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: una hora i quart aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat