Taller El país del Vent. Fundació Josep Pla, 2010.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

El quadern gris

“Un dia, sense saber com, em vaig trobar amb un llapis i un quadern a la mà. Vaig començar a posar adjectius darrera de cada pineda, de cada camp, de cada tros de mar. Vaig tractar d’escriure els sentiments que em produïa la visió de la terra diversa i de la blava mar escampada.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 475.

Us proposem una visita a l’exposició permanent de la Fundació Josep Pla per conèixer la trajectòria vital i literària de l’autor i la seva obra més important: El quadern gris. Què és un dietari? Per què serveix escriure el que hem fet, vist, pensat…? Començarem el dietari de l’aula per despertar en els alumnes el gust per l’escriptura.

Durada aprox.: dues hores
Núm. alumnes: Mínim 20 i màxim 25 alumnes per grup
Preu: 4,00 € per alumne
Nivells: 4t, 5è i 6è de primària, , ESO, batxillerat i adults