Taller El país del Vent. Fundació Josep Pla, 2010.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

—On són els meus papers?

“He escrit molt, perquè no he pensat més que a escriure”

Josep Pla. Articles amb cua. OC XXXI, 8.

Activitat infantil en la qual els alumnes coneixeran qui és l’escriptor Josep Pla. A partir d’un joc al voltant de l’exposició permanent “Josep Pla (1897-1981)” els participants i la monitora aniran descobrint i recuperant els papers, llibres, diaris, revistes… que l’escriptor ha perdut i no sap com trobar. L’ ajudem?

Metodologia

1.Presentació. A partir d’un joc d’identificació utilitzarem el plafó de fotografies que introdueix la nostra exposició permanent per reconèixer-hi l’escriptor.

2. Iniciem el recorregut a través dels cinc àmbits que formen l’exposició permanent on els alumnes aniran descobrint la figura de l’escriptor i a la vegada aniran trobant aquells papers, llibres, diaris i documents que Josep Pla ha perdut.

3. Reflexió final. Ja els hem trobat! Els tornem a l’escriptor. Amb aquest final ens adonem de la quantitat de documents que va escriure i en llegim uns mots abans de marxar.

Durada aprox.: una hora
Núm. alumnes: Mínim 20 i màxim 25 alumnes per grup
Preu: 4,00 € per alumne
Nivells: P3, P4 i P5 i 1r, 2n i 3r de Primària