Dimecres, 21 de setembre de 2022

Monogràfic de dietarisme amb Cristina Masanés

Amb motiu de la commemoració del centenari del naixement de l’escriptor Joan Fuster i per homenatjar l’estreta relació que l’autor valencià va mantenir amb Josep Pla, l’Aula de Lletres de Palafrugell ofereix el següent curs en col·laboració amb l’Aula d’escriptura de l’Ajuntament de Girona.

.Dilluns jo. Dimarts jo. Dimecres jo. Dijous jo. El dietari o l’escriptura del diari íntim
Professora: Cristina Masanés. Dimecres, 21 i 28 de setembre i 5 d’octubre a Girona i divendres, 14 d’octubre a Palafrugell de 18 a 20 h

Del dietari o el diari íntim es diu que és el gènere més democràtic. Proper a la crònica de viatge i a les memòries, és el gènere més indefinit i que pot prendre més formes, el més dòcil i més porós, el que admet totes les llibertats imposant una única condició: atendre’s al curs dels dies, al calendari. Sobre l’escriptura de diaris i les seves possibilitats en parlarem tot explorant alguns dels “grans” diaris íntims publicats al segle XX. Revisant fragments de diaris personals d’Alejandra Pizarnik, Virginia Woolf, Franz Kafka, Cesare Pavese, Witold Gombrowicz o Josep Pla, ens aproparem als mecanismes textuals que activen aquest dispositiu del jo que anomenen intimitat. Compartirem també alguns textos teòrics il·luminadors de Maurice Blanchot, Roland Barthes o Begoña Méndez sobre aquesta manera de consignar la vida que és el diari privat.

Aquest monogràfic consta de tres sessions al Centre Cultural la Mercè de Girona i una última sessió a la Fundació Josep Pla de Palafrugell. En aquesta sessió, es complementarà el treball del taller amb una visita a l’exposició “Joan Fuster-Josep Pla. Una conversa infinita”, per aprofundir en el coneixement de les característiques i relacions de l’obra dietarística dels dos escriptors

Aforament limitat.

• Preu: 57 €

Podeu formalitzar la inscripció a l’Aula d’escriptura de l’Ajuntament de Girona.

L’Aula de Lletres de Palafrugell és una iniciativa de l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament de Palafrugell i la Fundació Josep Pla.

Més informació: Aula de Lletres