Dissabte, 3 de setembre de 2022 a les 18 h

Ruta Josep Pla a Pals

La Ruta Josep Pla a Pals és una passejada pel Pedró passant per la Torre de les Hores, l’església de Sant Pere, per la muralla fins el mirador Josep Pla, des d’on es pot contemplar la panoràmica sobre el Montgrí i les Illes Medes. És justament en aquest punt on Josep Pla portava els seus convidats i els mostrava la millor vista de l’Empordà.

Lloc de trobada: Of. Turisme Pals, Plaça Major, 7
Preu:  8 €TR3SC i altres descomptes 4 €

Cal reserva: Reserveu en línia
972 30 55 77 – info@fundaciojoseppla.cat

Els esmorzars arriben a la programació del
JOSEP PLA, CUINA I PAISATGE
de la Fundació Josep Pla

La Ruta Josep Pla de la Fundació Josep Pla té ja més de 25 anys d’història. Unir aquesta activitat cultural amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat sempre ha estat un valor afegit a la passejada literària. El programa “Josep Pla, cuina i paisatge” es va consolidar el 2012 amb una aposta clara per la cuina honesta: la cuina tradicional de qualitat i proximitat. L’Empordà, i concretament Palafrugell, conserven una llarga tradició de cultura gastronòmica en aquesta línia.

“[…] i després d’això anàrem tots a esmorzar. Perquè ha de saber el lector que tot això passà a primeres hores del matí d’un dia fresc i clar.”
Josep Pla. Les hores. OC XX, 339

Enguany la Fundació Josep Pla ofereix un horari nou: “a primeres hores del matí”. La proposta és aprofitar que la calor i el brogit de l’estiu no han agafat encara el protagonisme, per fer una Ruta Josep Pla i arrodonir-ho amb un esmorzar. L’agenda de la Fundació d’aquest estiu inclou un “Josep Pla, cuina i paisatge amb esmorzar” a Pals i dos a Calella. Consulteu els menús al web: www.fundaciojoseppla.cat.

“Dels peixos blaus, el millor és la sardina. A la primavera, quan és grossa i regalima greix, és un dels millors peixos de la mar, sempre, ben entès, que no se n’hagi de menjar cada dia, és clar. Els millors moments per a menjar-la són: al matí, per esmorzar, agafada de matinada […]”
Josep Pla. Aigua de mar. OC II, 47-48

Apunteu-vos les dates!