Recull de premsa / blogs

Al Centre de Documentació de la Fundació Josep Pla hi recollim tota la informació relativa a Josep Pla. Aquí us presentem una tria d’articles del nostre arxiu de premsa.

Carnet de corresponsal a Londres de La Publicitat (1925).
Arxiu Frank Keerl Pla.

Al Centre de Documentació de la Fundació Josep Pla hi recollim tota la informació relativa a Josep Pla. Aquí us presentem una tria d’entrades a diferents blocs en les quals es parla sobre Josep Pla.

El quadern gris a internetqnv

Cartes a Josep Pla de Miquel Àngel Maria

Sobre l’obra de Josep Pla

AADD. Josep Pla, memòria i escriptura. Actes del col·loqui de l’Any Pla, a cura de Glòria Granell i Xavier Pla. Universitat de Girona i Fundació Josep Pla, 1997.
AADD. La poètica de la banalitat. Actes de la Jornada d’Estudi Cinquanta Anys d’El carrer Estret, a cura d’Anna Aguiló i Xavier Pla. Universitat de Girona i Fundació Josep Pla, 2003.
Gaudí i Verdaguer Llegits per Josep Pla. Anna Aguiló i Xavier Pla (eds.). Diversitas, 51. Universitat de Girona, 2006.
Cristina Badosa. Josep Pla, el difícil equilibri entre literatura i política (1927-1939), Barcelona, Curial, 1994.
Lluís Bonada. L’obra de Josep Pla, Barcelona, Teide, 1991.
Lluís Bonada. “El quadern gris” de Josep Pla, Empúries, 1985.
Eliseu Carbonell. Josep Pla: El temps, la gent i el paisatge. Una etnografia de l’Empordà franquejant la literatura. Barcelona, Edicions de 1984, 2006.
Josep M. Casassús. Lliçons de periodisme en Josep Pla. Barcelona, Destino, 1986.
Carles Casajuana. Pla i Nietzsche. Afinitats i coincidències. Barcelona, Ed. 62, 1996.
Josep M. Castellet. Josep Pla o la raó narrativa, Barcelona, Destino, 1978. (2a edició amb epíleg, 2011)
Jaume Fàbrega. La cuina de Josep Pla. A taula amb l’autor d’El que hem menjat. Barcelona, La Magrana, 1997.
Joan Fuster. “Notes per a un estudi de Josep Pla”, dins El quadern gris, Obra Completa Vol. 1, pp. 11-79.
Gabriel Ferrater. Tres prosistesJoaquim Ruyra, Víctor Català i Josep Pla. Barcelona: Empúries, 2010
Narcís Garolera. L’escriptura itinerant. Verdaguer, Pla i la literatura de viatges. Lledia, Pagès editors, 1998.
Marina Gustà. Els orígens ideològics i literaris de Josep Pla, Barcelona, Curial, 1995.
Miquel Àngel Limón. Josep Pla i Menorca. Els cants de sirena d’un illòman. Institut Menorquí d’Estudis, 2003.
Miquel Pairolí. La geografia íntima de Josep Pla. Barcelona, La Campana, 1996.
Miquel Pairolí. Exploracions. Notes i Converses de literatura. Barcelona, CCG Edicions, 2006.
Jesús Revelles. La interpretació portuguesa de Josep Pla. Treball de recerca del Doctorat d’Humanitats, Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
Valerià Paül i Joan Tort. L’Empordà de Josep Pla. Barcelona, PAM, 209
Xavier Pla. Josep Pla, ficció autobiogràfica i veritat literària, Barcelona, Quaderns Crema, 1997.
Valentí Puig. L’home de l’abric, Barcelona, Destino, 1997.
Valentí Puig. Diccionari Pla de literatura, Barcelona, Destino, 2000.
Antoni Vilanova. Auge y supervivencia de una cultura prohibidaLiteratura catalana de postguerra, Barcelona, Destino, 2005.

Epistolaris

Els Epistolaris de Carles Rahola. Antologia de cartes de cent corresponsals(1901-1939). Publicacions de l’Abadia de Montserrat 1988.
Epistolari de Jaume Vicenç Vives. Quaderns del Cercle, 10. Girona, Cercle d’Estudis Històrics i Socials de Girona, 1994.
Josep Pla, Pere Pla. Cartes a Pere, a cura de Xavier Pla. Barcelona, Destino, 1996.
Correspondència. Joan Fuster- Carner, Manent, Riba, Pla, Espriu i Villalonga, a cura de Francesc Pérez Moragón. València, 3 i 4, 1997.
Eugeni Xammar. Cartes a Josep Pla i altres cartes i documents, a cura de Xavier Pla. Barcelona, Quaderns Crema, 2000.
Epistolari Joan Coromines i Josep Pla. Prefaci i notes: Josep Ferrer i Joan Pujades. Barcelona, Curial, 2001.
Josep Pla, Josep M. Cruzet. Amb les pedres disperses. Cartes 1946-1962. Edició i pròleg a cura de Maria Josepa Gallofré. Barcelona, Destino, 2003.
Los Papeles de Tarradellas. Josep Sánchez Cervelló. Barcelona, Flor del Viento Ediciones, 2005.

Catàlegs d'exposicions

Josep Pla. Escriptor i periodista. Barcelona, Generalitat de Catalunya Entitat Autònoma del Diari Oficial i publicacions – Institució de les Lletres Catalanes, 1991.
Josep Pla i els Homenots artistes. Barcelona, Fundació “la Caixa”, 1997.
Josep Pla. La diabòlica mania d’escriure. Barcelona, Destino i Fundació Josep Pla, 1997.
El temps que fuig. Narcís Comadira, Josep Pla. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2003.
Salvador Dalí, Josep Pla. Coincidències. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2004.
Josep Pla. Cartes d’Itàlia. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2005.
Josep Pla i els pintors. La construcció del paisatge empordanès. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2006.
Pla, biògraf de Rusiñol. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2007.
Pels camins de l’Empordà. Günter Grass – Josep Pla. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2008.
Pla, l’Hermós i companyia. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2008.
Jaume Vicens i Vives – Josep Pla. Complicitats. Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2010
A l’ombra de Josep Pla. Cinc escriptors-periodistes gironins de la República. Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2011

Reculls temàtics

Diccionari Pla de literatura. Edició de Valentí Puig. Barcelona, Destino, 2000.
Notes i pensaments. Una tria. Edició a cura d’Helena Pol. Barcelona, Destino, 1998.
Sentencias e impresiones. A cura d’Andrés Gómez-Flores. Barcelona, Ed. Edhasa, 2006.