Destacamos

Servicio educativo

Recopilación de bibliografia sobre literatura o paisaje

Archivo de prensa sobre Josep Pla

Archivo de blogs sobre Josep Pla

Traducciones de libros de Josep Pla

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
Flors i Violes. Palafrugell 2017
Patí "El flaire de la sureda" de Susana Galimany (QuercuS)

“Durant aquests últims anys, l'arbre ha tingut una degeneració molt ràpida. La falta de pluges  regulars li ha fet molt de mal. Els incendis han estat catastròfics. Els picots, aquells ocells negres de bec llarg i punxegut que el plantaven a la fibra de l'arbre i es menjaven els paràsits de l'interior, han desaparegut gairebé completament. Els arbres es corquen plens de formics i d'insectes de tota classe. Abans plovia més que ara. Els llevants de l'hivern duraven dies i dies; les suredes s'amaraven d'aigua; quan, per Sant Joan de juny, l'arbre floria, la fulla tenia una ufanor brillant i la copa era densa i granada. Els recs somicaven en els boscos. El sòl de les suredes s'omplia de molsa, i el bolet hi era abundant. De vegades, dins de la calma dels arbres, sentíeu el soroll rítmic del refrec de les calces de vellut d'un pagès que passava per un corriol immediat. Ara, passeu per una sureda i les fulles ressecades fan una fressa com si trepitgéssiu pols de vidre.

Aquesta falta d'aigua sembla haver augmentat, en canvi, l'olor que fan les suredes ―com sembla haver augmentat la vibració del ventre de les cigales. És l'olor més barrejada i forta que pot tenir un bosc de casa nostra: hi entra el bruc, l'argelaga, la gatosa, la farigola, el ginebró, la ginesta, el cirerer bord, el llorer, el romaní, l'espígol, l'esparreguera, l'heura, el gallarinc, el fonoll i la pinassa. És per això que no hi ha conill de bosc més gustós i aromàtic que el de sureda per a fer un estofat plausible i respectable. Però aquestes filigranes són arcaiques.”

Josep Pla. De l’Empordanet a Barcelona dins Viatge a la Catalunya Vella.
Barcelona: Ed. Destino, OC IX, 95-96

. Dissabte, 15 d'abril

12:00
Recital “La flaire de la sureda” a càrrec dels alumnes del taller de Lectura en Veu Alta de l’Aula de Lletres de Palafrugell

Maria Bruguera. Natàlia Cama, Pere Cama, Anna Ma. Espinosa, Helena Ferrer, Alba García, Eugeni Penalva i Mireia Xarau,
dirigits per Cristina Cervià, actriu i amb l’acompanyament del violoncel·lista, Daniel Regincós.

19:00
Concert “Flors i Violes puntejant” a càrrec del Conjunt Instrumental de Guitarres de l’Escola de Música de Palafrugell.

Diumenge, 30 d'abril

11:00
Concert “La veu de les violes petites” a càrrec de la secció Piccoli i Petits de la Coral Els Virolets

Dilluns, 1 de maig

"Josep Pla i la civilització surera" 35 €
11:00 Visita guiada a l'exposició temporal de la Fundació Josep Pla
12:15 Ruta Josep Pla al Palafrugell surer
13:45 Dinar de cuina tradicional empordanesa al Centre Fraternal. DESCARREGUEU EL MENÚ
A a càrrec d'Annie Unland, comissària de l'exposició.

18:00

Josep Pla i la civilització surera fins al 8 de maig

Muntatge fotogràfic a partir de dues imatges:
1. Josep Pla al Pedró de Pals, octubre 1955. Fundació Josep Pla. Col·lecció Frank Keerl Pla.
2. Classificant suro a can Pelayo, dècada del 1920. Arxiu Mas. Procedència Arsmtrong Cork. Col·lecció Paco Dalmau.
1 de maig 35€
11:00 Visita guiada a l'exposició temporal "Josep Pla i la civilització surera"
12:15 Ruta Josep Pla al Palafrugell surer
a càrrec d'Annie Unland, comissària de l'exposició

Visita amb reserva prèvia: 972305577 -

Annie Unland és l'autora del llibre Josep Pla i la civilització surera, volum 6 de la col·lecció Àlbum de Records, publicatper Edicions Baix Empordà amb el suport de la Fundació Josep Pla. L'autora ha fet un excel·lent treball de recopilació i ordenació dels textos de Josep Pla sobre el món del suro, i a la vegada, ha dut a terme una intensa tasca de recerca de testimonis personals i documentals.

Vídeo de la presentació a la Fundació Josep Pla del 23.09.16
Vázquez, Eva. L'or de l'alzina. El punt/Avui 6.11.16

Podeu visitar l'exposició de fotografia històrica" Josep Pla i la civilització surera", comissariada per Annie Unland i dissenyada per Jordi Sàbat dins el marc de la IX Biennal de Fotografia Xavier Miserachs, fins al 8 de maig.

20.05.17 Vermut Literari amb Josep Pla a l'Estrella 12:00
Dissabte, 20 de juny a les 12:00
Dissabte, 9 de setembre a les 12:00

Vermut Literari amb Josep Pla a l'Estrella

Per beure:
. Vermut (negre/blanc) o canya, o refresc o copa de vi
Per picar:
. Patates xips
. Olives farcides d'anxova
. Musclos amb escabetx
. 1 Gilda per persona (pinxo oliva/bitxo/anxova)
. 1 Bomba (oliva amb seitó)

Lloc: Fonda Estrella, Quatre cases, 13
Preu: 10€, PALAFRUGELL+: 8,50€
Amb reserva prèvia: 972 30 55 77

03.06.17 Conferència/recital 19:00

Dissabte, 3 de juny a les 19:00

Conferència/Recital Llegir Pla, dins el marc de les Festes de Primavera a Palafrugell.

Llegir Pla consta d’una lectura d’un guió original d’Elisa Sola a partir de fragments de Pla i d’altres escriptors que han escrit sobre l’autor. Hi haurà una veu narradora (Elisa Sola, la guionista del text) i el text serà interpretat per quatre lectores: Isabel Brunet, Assumpta Duñó, Joanna Fernández i Alexia Roura.

Lloc: Fundació Josep Pla
Preu: Gratuït. Aforament limitat!

Producció de lletraminúscula, agrupació de Blanes impulsada pels escriptors Joan Adell i Ramon Freixenet.

18.06.17 Josep Pla, cuina i paisatge a Pals
Diumenge, 18 de juny a les 12:00

Ruta Josep Pla a Pals
i dinar de cuina tradicional empordanesa al restaurant Ca la Montse de Llofriu.

Punt de trobada: Of. Turisme Pals, Plaça Major, 7
Preu: 32€, TR3SC i altres descomptes 26€
Només ruta: 8€, TR3SC i altres descomptes 4€

Amb reserva prèvia: 972 30 55 77

I si feu servir l'etiqueta #JosepPlaenRuta a Instagram, compartirem la vostra fotografia al facebook i al twitter.

Descarregueu-vos el menú!

<< Inicio < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Siguiente > Final >>