Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
12.09.09 Josep Pla a Sant Aniol de Finestres 11:00

L'Associació Salvem Sant Aniol de Finestres us convida a participar de la lectura de fragments del llibre Un petit món del Pirineu acompanyats de música d'acordió i una taula rodona amb testimonis de les estades de Josep Pla a la Vall del Llémena.

Document informatiu

Document resum pdf

Oferta de guiatges per al curs 2009-10
Oferta d'activitats guiades als centres formatius: des d'infantil fins a formació d'adults. Organitzeu el vostre grup!

24.07.09 Presentació "Una màquina d'espavilar ocells de nit" de Jordi Lara 19:30

Lara

El passat divendres, 24 de juliol, va tenir lloc la presentació del llibre Una màquina d'espavilar ocells de nit de Jordi Lara, publicat per Edicions de 1984.

La presentació va anar a càrrec de Joan Domènech i Moner, historiador i articulista sobre el món de la sardana.

M.S. "Escriptors TV: Jordi Lara" Vilaweb, 15.07.09

Escolteu les intervencions

Cartes Meridionals de Lisboa Zentral Cafè

Lisboa Zentral Cafè

El proper diumenge 26 de juliol a les 22:00 dins el marc del Festival de Músiques de Torroella de Montgrí podreu veure l'espectacle Cartes meridionals, basat en el llibre de Josep Pla que porta el mateix títol.

Baltasar Porcel, in memoriam

Pati de la Fundació Josep Pla, carrer Nou, 51, Palafrugell. 01.07.09

Reproducció d'una ploma de Josep Pla utilitzada en la instal·lació "Josep Pla. El escritor y el hombre" que va tenir lloc l'abril de 2008 al Caixa Forum de Madrid, i que va ser comissariada per Baltasar Porcel.

cometes  A quarts de cinc arriba Baltasar Porcel. Content de veure'l. Amb la barbeta negra, està magnífic. Tenim una llarga conversa sobre tots els aspectes. Molt agradable. No defuig pas la possibilitat de fer una biografia per al premi instituït per Vergés -de 500. Parlem tres hores seguides. Ve Pere amb el cotxe. Continuem parlant, ara de Mallorca. Anem a Palafrugell.   cometes

"22 de gener de 1968, dilluns. El mas " dins Notes per a un diari . OC XXXIX p. 575

27.06.09 Exposició "M.A. Anglada 1930/1999. Vida i Obra." 19:30

Anglada

El 27 de juny, vam inaugurar l'exposició Maria Àngels Anglada 1930/1999. Vida i Obra en la seva itinerància a la Fundació Josep Pla.

La presentació va anar a càrrec de Roger Zamorano, Delegat de Cultura i Acció Social de la Diputació de Girona, i la catedràtica de la Universitat de Girona, Mariàngela Vilallonga, amb la conferència Maria Àngels Anglada i Josep Pla, l'ofici d'escriure.

cometes    Precisament ha contribuït com pocs a divulgar l’accés a la lectura del català, aplicant a la formació de la seva prosa –tant entenedora, clara, matisada i personal- els consells d’Horaci: “tindrà l’heroisme de sacrificar i remoure del lloc on s’estaven aquelles paraules que tinguin poc esclat i minsa vàlua; afegirà mots nous d’aquells que l’ús engendra i introdueix; vehement i llisquívol, molt semblant a un riu d’onades clares, escamparà riquesa onsevulla; redreçarà el que ja sigui lànguid; passarà pena i semblarà que juga. cometes

Anglada, M. Àngels. “Dos clàssics: Horaci i Pla”. Hora nova, núm. 4 (17/23-IV-1984), p. 3

Mireu la intervenció

<< Début < Précédente 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Suivante > Fin >>