Inicio arrow Qué hacemos? arrow Ruta Josep Pla arrow Ruta Josep Pla a Pals

Ruta Josep Pla a Pals Imprimir E-Mail
GRUPS PRÈVIA CONCERTACIÓ:

1 Fundació Josep Pla: audiovisual Josep Pla, viatger (24’)
2 Ruta Josep Pla a Pals

Mínim: 20 persones
Preu: 4,50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: dues hores aproximadament
Reserva: - 972 30 55 77

ENTRADES INDIVIDUALS:

1 Ruta Josep Pla a Pals

Consulteu l'agenda

Preu: 8,00 € i 4,00 € TR3SC i altres descomptes

Durada: dues hores
aproximadament

Miguel Delibes i Josep Pla a Pals. Fundació Josep Pla, col. Josep Vergés

La Ruta Josep Pla és un itinerari dissenyat per la Fundació per tal de donar a conèixer als lectors de l’obra de Pla, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i l'Empordà. La Ruta té un recorregut marcat per les referències biogràfiques i literàries de l’escriptor.

En aquesta oferta no s’inclouen els punts de l’itinerari dins el municipi de Palafrugell, sino que gaudireu d'una visita pel Pedró de Pals de la mà de Josep Pla. En primer lloc visitareu la Fundació Josep Pla (carrer Nou, 51) on sereu informats dels objectius de l’entitat i del material que acull. A continuació veureu un audiovisual de presentació de l’escriptor i la seva trajectòria vital i literària. Un cop acabada la visita a la Fundació anireu fins a Pals i allà s'iniciarà la passejada pel Pedró, passant per la Torre de les Hores, l'església de Sant Pere, per la muralla fins el mirador Josep Pla, des d'on podreu veure el Montgrí i les Illes Medes. És justament en aquest punt on Josep Pla portava els seus convidats i els mostrava la millor vista de l'Empordà.

“L’Empordanet s’ha de veure des del Pedró de Pals i encara millor de la torratxa de la casa del doctor Pi i Figueres –que l’ofereix globalment. El contrast que ofereix des d’aquest lloc –el mar de la platja i les Illes Medes; les muntanyes erosionades del massís del Montgrí, el verd fort, dels arbres de fulla perenne, suros i pins dels contraforts de les Gavarres i la plana de cultiu, amb la botànica de l’últim curs del Ter que li serveix de marc, tot això formant una gran cassola de forma viva, crea un conjunt d’una gran bellesa.

[...] He passat tantes hores al Pedró de Pals, assegut en el relleix de la creu de terme, que haig de confessar que m’agrada sempre: tant si l’atmosfera és límpida com si la humitat dels vents del sud, lleugerament carminada, l’enterboleix una mica.”

El meu país. OC VII, 207-208

Comparte!