Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
Presentació del llibre L'Empordà de Josep Pla 03.04.09 19:30

El passat divendres, 3 d'abril, va tenir lloc la presentació de  L'Empordà de Josep Pla de Joan Tort, professor de Geografia de la Universitat de Barcelona i Valerià Paül, professor de Geografia de la Universidade de Santiago de Compostela.

La presentació va anar a càrrec de Joan Nogué, director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya i catedràtic de Geografia Humana de la Universitat de Girona.

Del clima, no en parlen mai els historiadors, ni de les crisis econòmiques, ni de res que tingui una importància decisiva i real. [...] En general, la gent no sap mai on és i ignora on es troba el nord, el migdia, el ponent o el llevant. D'on vénen els vents que la gent ha d'agrair o suportar? Què ensenyen les escoles a les criatures?   OC XXXV, p 318

Escolteu les intervencions

Pla, biògraf de Rusiñol al MIT (Manlleu) 02.04.09 - 10.05.09

Ens plau convidar-vos el proper dijous dia 02 d'abril a la inauguració de la itinerància a Manlleu de l'exposició temporal 2007: Pla, biògraf de Rusiñol

La presentació anirà a càrrec de Margarida Casacuberta, comissària de l'exposició i coordinadora de l'Any Rusiñol i comptarà amb la presència de Pere Prat Boix, Alcalde president de l'Ajuntament de Manlleu, i Miquel Sitjar, president de la Fundació Josep Pla.

Escolta l'audio de la conferència que la Margarida Casacuberta va fer en la inauguració a Palafrugell

Inauguració: 02.04.09 a les 20:00
Lloc: Museu Industrial del Ter
         Passeig del Ter s/n
         08560 Manlleu
Durada: fins el 10.05.09

El nostre heroi, Josep Pla

El passat divendres, 13 de març, va tenir lloc la presentació de El nostre heroi, Josep Pla d'’Enric Vila, llicenciat en Història Contemporània i doctorat en Periodisme.

La presentació va anar a càrrec de Jordi Amat, crític literari i traductor de Vida de Manolo de Josep Pla.

Escolteu les intervencions

Redacció. Una nova biografia revela el vessant més catalanista de Josep Pla. directe!cat, 04.03.09.

Sostres, Salvador. El meu heroi Enric Vila. Avui, 04.03.09.

Sinca, Genís. El nostre Pla de cada dia. Avui, 05.03.09.

Distintiu de Qualitat 2009

Dimecres, 18 de febrer, el Consell Comarcal del Baix Empordà va atorgar a la Fundació Josep Pla el distintiu de reconeixement de Compromís de Qualitat Turística en Destinació amb nivell d'excel·lència per segon any consecutiu.

Àngel Planas, conseller de Turisme i Promoció econòmica del CCBM, Ricard Herrero, president del CCBM i Marta Vergés, cap d'administració i responsable de qualitat de la FJP.

Darreres incorporacions a la Biblioteca Josep Pla

Obra de Josep Pla

BIBLIOTECA JOSEP PLA

Bibliografia sobre Josep Pla

"La tria de llibres va ser tant interessant com curiosa. Els primers que em va donar foren les obres de Montaigne. Una traducció al castellà visiblement grapejada dels Assaigs. Una edició amb un estudi d'André Maurois per estrenar i una altra original en francès molt menys rebregada que la primera. Si hom vol saber quins són els llibres més llegits d'una biblioteca només cal observar-los detingudament. [...] Estava tant saturat de Montaigne que se'n desprenia alegrement. Després va venir Sainte-Beuve i tot un reguitzell d'autors francesos. En fi, tots els llibres que ell va considerar que havien d'anar a la Biblioteca. Diversos amics de Pla, tots palafrugellencs, en diversos viatges els vàrem dur a la Biblioteca que porta el seu nom."

Martinell, Josep. Josep Pla vist per un amic de Palafrugell. Barcelona: Destino,1996

<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Results 121 - 135 of 169