Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
27.06.09 Exposició "M.A. Anglada 1930/1999. Vida i Obra." 19:30

Anglada

El 27 de juny, vam inaugurar l'exposició Maria Àngels Anglada 1930/1999. Vida i Obra en la seva itinerància a la Fundació Josep Pla.

La presentació va anar a càrrec de Roger Zamorano, Delegat de Cultura i Acció Social de la Diputació de Girona, i la catedràtica de la Universitat de Girona, Mariàngela Vilallonga, amb la conferència Maria Àngels Anglada i Josep Pla, l'ofici d'escriure.

cometes    Precisament ha contribuït com pocs a divulgar l’accés a la lectura del català, aplicant a la formació de la seva prosa –tant entenedora, clara, matisada i personal- els consells d’Horaci: “tindrà l’heroisme de sacrificar i remoure del lloc on s’estaven aquelles paraules que tinguin poc esclat i minsa vàlua; afegirà mots nous d’aquells que l’ús engendra i introdueix; vehement i llisquívol, molt semblant a un riu d’onades clares, escamparà riquesa onsevulla; redreçarà el que ja sigui lànguid; passarà pena i semblarà que juga. cometes

Anglada, M. Àngels. “Dos clàssics: Horaci i Pla”. Hora nova, núm. 4 (17/23-IV-1984), p. 3

Mireu la intervenció

El quadern gris al Festival Grec'09