Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
Reedició de Vida de Manolo en castellà

Libros del Asteroide publica una nova i millorada traducció al castellà de Vida de Manolo, una biografia de l'escultor Manolo Hugué en primera persona escrita en poques setmanes a partir de les converses que mantingué amb Josep Pla a Prats de Molló l'estiu de 1927. L'escriptor, que era 25 anys més jove que Hugué, l'admirava profundament, no només per ser un gran artista i una persona excepcional, si no també perquè compartien una mateixa filosofia de vida.

Amat, Jordi. "Prólogo" dins Vida de Manolo. Barcelona: Libros del Asteroide, 2008
Grau, Abel. "Vida de un pícaro contada (casi) por sí mismo". El país, 22.10.08
Riaño, Peio H. "Una biografía para dos vidas". Público, 20.10.08

El quadern gris en anglès
El quadern gris es traduirà a l'anglès

L'editorial nord-americana New York Review of Books ha comprat els drets per a la traducció d'El quadern gris a l'anglès, prevista de publicar d'aquí dos anys.

Barnils, Andreu: "'El quadern gris' es tradueix per primera vegada a l'anglès". Vilaweb, 08.10.08

Exposició Pla, l'Hermós i companyia. Figures literàries II.

Intervenció de Joan Francesc Mira
Acte d'inauguració, 04.10.08

Amb el bot, el drap hissat, navego per aquestes cales i poblets incrustats en la grandiositat geològica de la costa. A tot arreu tinc un amic que està sempre disposat a menjar un cent de cargols o un peix guisat o un conill de bosc, i amb aquests amics tan savis no hi ha manera de renyir.

OC. I, 407

La vida amarga

Reedició:

Pla, Josep. La vida amarga. Barcelona, Ed. 62, col. "La Butxaca". 2008

Redacció. "Els contes de Josep Pla" . e-Notícies, juliol, 2008

Pels camins de l'Empordà. Günter Grass - Josep Pla. 28 juny -31 agost 2008

La casa està admirablement col·locada sobre el paisatge. Els homes que la construïren formaven part de l’anonimat més gloriós. S’adonaven, però, del pes, de les formes, de l’esperit de la realitat circumdant. Un bon gust instintiu, nascut de la seva innata humilitat, eliminà de la seva visió de les coses tot exabrupte presumptuós, tota vel·leïtat de singularització –aquesta tendència a l’exabrupte i a la pedanteria que en l’arquitectura moderna és d’una permanència revoltant.

PLA, Josep. El pagès i el seu món dins Els pagesos.
Barcelona: Ed. Destino, OC VIII, 1968, (Davant d’un mas) p. 88

<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>