Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
20.11.15 Pla i Gaziel. Taula Rodona 19:30

Ens plau convidar-vos a la taula rodona "Pla-Gaziel. Dos homenots cara a cara" que tindrà lloc el proper divendres, 20 de novembre a les 19:30. Intervindran Francesc-Marc Àlvaro (escriptor i periodista), Manuel Llanas (professor de la Universitat de Vic) i Xavier Pla (director de la Càtedra Josep Pla).

Procedència: Biblioteca de Catalunya. Barcelona

Felicitem Peter Bush

La Fundació Josep Pla es complau a felicitar Peter Bush, traductor d'"El quadern gris" a l'anglès, entre altres obres de la literatura catalana, que ha estat distingit per la Generalitat de Catalunya amb la Creu de Sant Jordi.

"Lluís Pasqual, Mercè Sampietro, Carles Vilarrubí i Peter Bush, entre les Creus de Sant Jordi". Vilaweb, 14.04.15

La vida lenta 12.12.14 Presentació. Palafrugell 19:30
Ens plau convidar-vos a l'acte de presentació del llibre inèdit de Josep Pla

La vida lenta (Notes per a tres dietaris, 1956, 1957, 1964)

que tindrà lloc a la Fundació Josep Pla el proper divendres, 12 de desembre a les 19:30. Intervindran Emili Rosales, director editorial de Grup 62 i Destino, Xavier Pla, curador de l'edició i director de la Càtedra Josep Pla i Xavier Rocas, secretari del Patronat de la Fundació Josep Pla i regidor de l'Ajuntament de Palafrugell.

Recull de premsa

Homenatge a Joan Miquel i Avellí (1875-1934)
La Fundació Josep Pla s’adhereix a l’homenatge a Joan Miquel i Avellí (1875 – 1934), industrial surer i mecenes, que s’està preparant a Palafrugell a iniciativa de l’Associació Cultural El Pou d’en Bonet (Revista de Palafrugell) i familiars.

La relació de Josep Pla amb Joan Miquel va ser molt intensa, sobretot en els inicis de la carrera professional de l’escriptor. Més tard, Pla li dedicà un homenot que va ser publicat en el seu volum XVI de l’OC, Homenots. Segona sèrie (1970), titulat El senyor Joan Miquel i la industrialització del suro (1875 – 1934).

Llegiu el Manifest de recollida d’adhesions. Podeu adherir-vos-hi individualment o col·lectivament enviant un correu a amb les dades següents: Nom i cognoms, DNI o NIF, e-mail i població.

App del Mapa Literari Català
Espais Escrits crea una aplicació mòbil que permet consultar una trentena de rutes literàries dels Països Catalans que s'inclouen al mapaliterari.cat. Descarregueu-vos la Ruta Josep Pla i la Ruta Josep Pla a Calella des del mòbil i veniu a Palafrugell a fer-ne el recorregut!

Desgarregueu-vos l'APP del Mapa Literari Català:
Per Android a Google Play
Per iPhone i iPad a l'Apple Store

Llegiu-ne més...

17-21.07.14 Festa Major de Palafrugell
La Fundació Josep Pla participa en la Festa Major de Palafrugell.

Dijous, 17 de juliol a les 19:00 al Teatre Municipal
Lliurament de premis del Concurs de Narrativa Festa Major de Palafrugell 2014

Dijous, 17 de juliol a les 19:30 al Teatre Municipal
Inauguració de "Josep Pla al Tabarín". Refotografia de Ricard Martínez i text de Josep Pla. Fins al 31 d'agost

Divendres, 18 de juliol a les 19:00
Ruta Josep Pla a Palafrugell amb sopar de cuina tradicional empordanesa al restaurant La Casona.
Lloc de trobada: Fundació Josep Pla
Preu: 26€, TR3SC i altres descomptes 24€ - Només ruta: 2€