Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundaciķ a:

Arxiu a Pinterest
Ficcions enfora!

La literatura catalana està vivint un dels moments de màxima projecció internacional. Per tal de divulgar les obres i els autors protagonistes d'aquesta fita, l'Institut Ramon Llull i la Institució de les Lletres Catalanes presenten l'exposició Ficcions enfora! fins el 13 de juny al Palau Moja.

Pain et Raisin
Josep Pla

L'editorial parisenca Autrement, publica en francès la narració Pa i Raïm, inclosa dins el vol. II de l'Obra completa de Josep Pla.

Presentacions a Perpinyà: divendres, 23 d'abril a les 18:00, a la Llibreria Torcatis i dissabte, 24 d'abril a les 11:00, a la Galerie de l'Olympe.

Pain et raisin a France Culture: àudio, transcripció

La Biblioteca de Catalunya presenta la digitalització completa de les tres etapes de Destino, de 1937 a 1985, dins el portal ARCA.

Salvador Espriu: 25 anys - La pell de brau: 50 anys

He pogut a penes fullejar –encara inèdit- l’últim llibre de versos de Salvador Espriu. Es titula “La pell de brau” i m’ha semblat una descripció d’una dramàtica actualitat, feta amb una excepcional qualitat sensible i intel·lectual. Seguint un sentit ja perfectament marcat en l’obra anterior, el poeta s’encara amb el seu propi temps, amb la realitat que té davant dels ulls –amb la realitat crua, abrupta, miserable.

Pla, Josep. Salvador Espriu (1959) dins Homenots. Quarta sèrie. Barcelona: Destino, OC XXIX, 1975 p.241

@FJosepPla

1 de febrer: follow a museum day

Visiteu el nostre recentment estrenat compte de twitter: podeu seguir-nos i, aquest dilluns 1 de febrer, recomenar museus amb el hashtag #followamueseum