Home arrow What do we do? arrow Ruta Josep Pla arrow Ruta Josep Pla a Calella

Ruta Josep Pla a Calella Print E-mail
GRUPS PRÈVIA CONCERTACIÓ:

1 Fundació Josep Pla: audiovisual Josep Pla, viatger (24’)

2 Ruta Josep Pla Calella: Of. de turisme de Calella (Sa Perola), Port Bo, Canadell, camí de ronda fins a la Marineda

Mínim: 20 persones
Preu: 4,50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: dues hores i mitja aproximadament
Reserva: - 972 30 55 77

ENTRADES INDIVIDUALS:

1 Fundació Josep Pla: audiovisual Josep Pla, viatger (24’)

Consulteu l'agenda

Preu: 8,00 € i 4,00 € TR3SC i altres descomptes

Durada: dues hores i mitja
aproximadament

Josep Pla a La Marineda. Calella de Palafrugell, anys 1940. Fundació Josep Pla, col. Josep Vergés.

La Ruta Josep Pla és un passeig literari per conèixer diversos indrets significativament planians de Calella de Palafrugell. La Ruta té un recorregut marcat per les referències biogràfiques i literàries de l’escriptor. El punt de trobada és l’oficina de turisme de Calella, ubicada a Sa Perola, antic tenyidor de xarxes. La passejada transcorre des del mirador dels Burricaires, al Port Bo i la platja del Canadell, passant arran d'aigua per la terrassa de can Genís. A Calella, els textos de Pla que llegirem entre tots, ens evocaran el paisatge i l’estiueig de la seva joventut. I coneixerem uns quants calellencs importants: la Marieta Batlle, en Pepet Gilet, l’Hermós...

“Al Canadell es produeix, entre les famílies, una certa promiscuïtat. Des de fa molts anys que hi va la mateixa gent. Això fa que gairebé tot se sàpiga.”

El quadern gris. OC I, 245

“Confesso que tinc una certa debilitat per Calella de Palafrugell. En realitat forma part, molt directament, del meu poble. És un dels llocs que tenen més gràcia de la nostra costa nord. És un poble prodigiosament bonic –sobretot vist des del mar.”

Aigua de mar. OC II, 516

“L’estiueig al Canadell és crepuscular –familiar. És un barri de Calella. Hi ha una platja fet per una riera, com totes les platges, emmarcada per unes casetes amb un jardinet al davant tancat per una reixa. Semblen un dibuix de criatura. Aquestes cases són posseïdes per algunes famílies de Palafrugell, benestants. Tothom s’hi coneix.”

El quadern gris. OC I, 241

Recommended