Home arrow La Fundació Josep Pla arrow Library

Biblioteca Print E-mail

1. Biblioteca.
2. Obra de Josep Pla incorporada el 2016 a la Biblioteca de la Fundació Josep Pla.
3. Bibliografia sobre Josep Pla incorporada el 2016 a la Biblioteca de la Fundació Josep Pla.
4. Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge.

4. Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Llibres de Josep Pla sobre la Costa Brava

1. Aigua de mar. OC II. Barcelona: Destino, 1966
  2. El meu país. OC VII. Barcelona: Destino, 1968
  3. Cadaqués dins Un petit món del Pirineu. OC XXVII. Barcelona: Destino, 1974
  4. La Guia de la Costa Brava dins Tres guies. OC XXX. Barcelona: Destino, 1976

A la xarxa

1. Mapa Literari Català. Una iniciativa d'Espais Escrits. Xarxa de Patrimoni Literari Català.
  2. Wikiartmap. El mapa de l'art a l'espai públic
  3. Placing Literature: Where Your Books Meet the Map
  4. Endrets. Geografia Literària dels Països Catalans
  5. Observatori del Paisatge de Catalunya.
  6. Delicious Fundació Josep Pla, etiqueta paisatge.
  7. Paisatges escrits a la Plana de Vic: Verdaguer i Martí i Pol.
  8. Espais escrits. Xarxa del patrimoni literari català.
  9. Panyella, Vinyet "L'Empordà i la plenitud del paisatge líric" Annals de l'Institut d'Estudis Empordanesos; Actes Congrés sobre el Paisatge (Vol. II), 2007

Bibliografia sobre Josep Pla

1. Carpeta Ruta Josep Pla. Palafrugell: Fundació Josep Pla, 1993.

2. Josep Pla i els pintors: la construcció del paisatge empordanès. Palafrugell: Fundació Josep Pla, 2006.

3. Aguiló, Anna (coord.). Günter Grass- Josep Pla. Pels camins de l'Empordà. Palafrugell: Fundació Josep Pla, 2008.

4. Cambray, Sandra i Soldevila, Llorenç (curadors). Pla, de viatge. Barcelona, Destino, 1988.

5. Carbonell, Eliseu. Josep Pla: el temps, la gent i el paisatge. Barcelona: Edicions de 1984., 2006.

6. Guillamet, Jaume. L'Empordà dels escriptors. Barcelona: L'Avenç, 2009

7. Paül, Valerià i Tort, Joan. L'Empordà de Josep Pla. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2009.

8. Soldevila, Llorença (coord). Una ruta planiana. Guia de viatge. Mataró: L'Aixernador, 1990.

9. Vallbona, Rafael. "El mite de la costa". El Punt-Avui, 03.05.12
  10. Panyella, Vinyet. "L'Empordà i la plenitud del paisatge líric". Anals Empordanesos, 2007 (Vol. II)

Bibliografia general

1. AADD. Literatura, territori i identitat. La gestió del patrimoni literari a debat. Espais escrits. Compreu el llibre.
  2. AADD. El mar a la mirada. Antologia de textos poètics de la Mediterrània. Barcelona: IEMed, 2008.
  3. Aragó, Narcís-Jordi i Vilallonga, Mariàngela, editors. Atles literari de les terres de Girona. Girona:  Diputació de Girona, 2003.
  4. Aragó, Narcís-Jordi. Guia literària de Girona.  Tarragona: Edicions el Mèdol, 1995.
  5. Casacuberta, M. i Banal, I. El paisatge d'Olot. La construcció literària de la Garrotxa. Barcelona:  L'Avenç, 2009.
  6. Clapés, Antoni (coord.). Des de la Terra. Poesia als parcs 2005. Xarxa de Parcs Naturas, Diputació de Barceloa, 2005.
  7. Garolera, Narcís. L'escriptura itinerant. Verdaguer, Pla i la literatura de viatges. Lleida: Pagès editors, 1998.
  8. Guillamet, Jaume. L'Empordà dels escriptors. Barcelona: L'Avenç, 2009.
  9. López Ontiveros, Antonio, Nogué, Joan i Ortega, Nicolás (coord.) Representaciones culturales del paisaje. Y una excursión por Doñana. Madrid: Ediciones de la Universidad Autónoma de Madrid, 2006.
  10. Lluís, Joan-Lluís. Diccionari dels llocs imaginaris dels Països Catalans. Barcelona: La Magrana, 2006.
  11. Lorenzo, Cecília. Xarxa de rutes literàries per la Xarxa de Parcs Naturals. Barcelona: Diputació de Barcelona, Xarxa de Municipis, 2007.
  12. Marquès, Carles: Terres escrites, els camins de la llengua. Menorca: Triangle postals, 2009.
  13. Seguranyes, Mariona. Una visió artística de l'Empordanet . Palafrugell: Quaderns de la Revista de Palafrugell, 2006.
  14. Soldevila, Llorenç. Geografia Literària. Comarques de Barcelona. Barcelona: Portic, 2009.
  15. Torrent, Ricard. A les envistes del Ter. Vic: Eumo Editorial, 2009.
  16. Ventura, Joan (coord.). Pla pels pobles. Girona: El Punt, 1997.

Revistes i blocs

1. "Els clàssics catalans en ruta a les biblioteques públiques". El núvol, 31.01.13
  2. Anglada, Maria Àngels. "Notes sobre la naturalesa i Josep Pla". Revista de Girona, 98. 1982.
  3. Aragó, Narcís-Jordi. "Josep Pla i la fascinació de Girona". Revista de Girona, 98. 1982.
  4. Figueras, Narcís. "Josep Pla i la inspiració. El cas de La Selva". Revista de Girona, 180. 1997.
  5. Pol, Helena. "Dossier. Josep Pla, el nostre contemporani. Josep Pla i Stendhal: Viatjar i descriure França". Revista de Girona, 180. 1997.
  6. Tort, Joan. "Cuatro escritores (Verdaguer, Ruyra, Pla y Manent) en la conformación del 'canon paisajístico' catalán" Ería: Revista cuadrimestral de geografía, 73-74, pàg. 351-372.
  7. Tort, Joan. "La literatura com a font de recerca geogràfica: notes sobre la significació de l'Empordà en l'obra de Josep Pla" Revista de Geografia, 34. 1992.
  8. Nadal, Joaquim. "Cent anys de la Costa Brava". joaquimnadal.cat

Audiovisual

1. Martí, Antoni. "Plaisatges. La mirada de Josep Pla". VideoPlay Serveis, 1997.

CD-ROM

1. Els paisatges de Maria Antònia Salvà. Consell de Mallorca, 2008.

2. Els paisatges de Llorenç Riber. Consell de Mallorca, 2008.

3. Menorca, illa de literatura. Govern de les Illes Balears, 2007

Recommended