Accueil arrow Que faisons-nous? arrow Ruta Josep Pla arrow Ruta Josep Pla a Tamariu

Ruta Josep Pla a Tamariu Version imprimable Suggérer par mail
GRUPS PRÈVIA CONCERTACIÓ:

1 Fundació Josep Pla: audiovisual Josep Pla, viatger (24’)
2 Ruta Josep Pla a Tamariu

Mínim: 20 persones
Preu: 4’50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: dues hores aproximadament
Reserva: - 972 30 55 77

ENTRADES INDIVIDUALS:

1 Fundació Josep Pla: audiovisual Josep Pla, viatger (24’)
2 Ruta Josep Pla a Tamariu

Consulteu el calendari

Preu: 8,00 € i 4,00 € TR3SC i altres descomptes

Durada:
dues hores aproximadament

Tamariu, 1932. Fundació Josep Pla, col. Josep Vergés

La Ruta Josep Pla és un itinerari dissenyat per la Fundació per tal de donar a conèixer als lectors de l’obra de Pla, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i l'Empordà. La Ruta té un recorregut marcat per les referències biogràfiques i literàries de l’escriptor.

En aquesta oferta no s’inclouen tots els punts de l’itinerari sinó que es tracta d'un monogràfic en el qual us mostrem el vincle de l’escriptor amb Tamariu. Els textos escollits de Josep Pla ens descriuen el paisatge i un estil de vida, “l’ideal de vida lliure” tan enyorat per l’escriptor.

En primer lloc visitareu la Fundació Josep Pla (carrer Nou, 51) on sereu informats dels objectius de l’entitat i del material que acull. A continuació veureu un audiovisual de presentació de l’escriptor i la seva trajectòria vital i literària. Un cop acabada la visita a la Fundació anireu fins a Tamariu i allà iniciareu la passejada des de la platja dels Liris, fins a la cala d'Aigua Dolça, passant pel Salí i la badia de Tamariu.

“Però a sota del prodigiós paisatge físic a Tamariu hi ha un esperit del lloc ─el genius loci─ indefinible, secret, misteriós, que sembla estar lligat amb la quinta essència de la llibertat. És aquest esperit emmarcat per una geografia prodigiosa el que deu haver mantingut en el nostre esperit més arcaic el somni de Tamariu com a modest paradís recuperable.
Que aquest esperit es manté encara, ho demostra el fet que els estiuejants de Tamariu, quan se'ls fica el gra de sorra al cap, entren en estats de llibertat que ni ells mateixos no saben el que els passa.”

El meu país. OC VII, 665-668