Home arrow The lastest news arrow Flors i Violes. Palafrugell 2017

Flors i Violes. Palafrugell 2017 Print E-mail
Patí "El flaire de la sureda" de Susana Galimany (QuercuS)

“Durant aquests últims anys, l'arbre ha tingut una degeneració molt ràpida. La falta de pluges  regulars li ha fet molt de mal. Els incendis han estat catastròfics. Els picots, aquells ocells negres de bec llarg i punxegut que el plantaven a la fibra de l'arbre i es menjaven els paràsits de l'interior, han desaparegut gairebé completament. Els arbres es corquen plens de formics i d'insectes de tota classe. Abans plovia més que ara. Els llevants de l'hivern duraven dies i dies; les suredes s'amaraven d'aigua; quan, per Sant Joan de juny, l'arbre floria, la fulla tenia una ufanor brillant i la copa era densa i granada. Els recs somicaven en els boscos. El sòl de les suredes s'omplia de molsa, i el bolet hi era abundant. De vegades, dins de la calma dels arbres, sentíeu el soroll rítmic del refrec de les calces de vellut d'un pagès que passava per un corriol immediat. Ara, passeu per una sureda i les fulles ressecades fan una fressa com si trepitgéssiu pols de vidre.

Aquesta falta d'aigua sembla haver augmentat, en canvi, l'olor que fan les suredes ―com sembla haver augmentat la vibració del ventre de les cigales. És l'olor més barrejada i forta que pot tenir un bosc de casa nostra: hi entra el bruc, l'argelaga, la gatosa, la farigola, el ginebró, la ginesta, el cirerer bord, el llorer, el romaní, l'espígol, l'esparreguera, l'heura, el gallarinc, el fonoll i la pinassa. És per això que no hi ha conill de bosc més gustós i aromàtic que el de sureda per a fer un estofat plausible i respectable. Però aquestes filigranes són arcaiques.”

Josep Pla. De l’Empordanet a Barcelona dins Viatge a la Catalunya Vella.
Barcelona: Ed. Destino, OC IX, 95-96

. Dissabte, 15 d'abril

12:00
Recital “La flaire de la sureda” a càrrec dels alumnes del taller de Lectura en Veu Alta de l’Aula de Lletres de Palafrugell

Maria Bruguera. Natàlia Cama, Pere Cama, Anna Ma. Espinosa, Helena Ferrer, Alba García, Eugeni Penalva i Mireia Xarau,
dirigits per Cristina Cervià, actriu i amb l’acompanyament del violoncel·lista, Daniel Regincós.

19:00
Concert “Flors i Violes puntejant” a càrrec del Conjunt Instrumental de Guitarres de l’Escola de Música de Palafrugell.

Diumenge, 30 d'abril

11:00
Concert “La veu de les violes petites” a càrrec de la secció Piccoli i Petits de la Coral Els Virolets

Dilluns, 1 de maig

"Josep Pla i la civilització surera" 35 €
11:00 Visita guiada a l'exposició temporal de la Fundació Josep Pla
12:15 Ruta Josep Pla al Palafrugell surer
13:45 Dinar de cuina tradicional empordanesa al Centre Fraternal. DESCARREGUEU EL MENÚ
A a càrrec d'Annie Unland, comissària de l'exposició.

18:00

Recommended