Ruta Josep Pla a Girona

Reserveu ara

Lloc

Lloc de trobada: Jardí de la Infància

Preu: 9 € Alumnat de l’Aula d’Escriptura de l’Ajuntament de Girona, GEiEG i altres descomptes: 5 €

Cal reserva: www.fundaciojoseppla.cat/agenda

En el volum Girona, un llibre de records, Josep Pla va evocar la imatge de la ciutat que va conèixer durant la joventut. Alumne de l’Institut, i fent vida a l’internat del Col·legi dels Maristes, Pla va recórrer els racons de la ciutat observant la vivesa de la seva gent i deixant-se captivar per la bellesa i màgia dels seus espais més emblemàtics. Ja en la maduresa, va deixar constància de les seves impressions en el llibre dedicat a Girona, un autèntic homenatge literari de la ciutat que posteriorment va recollir al volum Primera volada de la seva Obra Completa.

“Davant teníem, com si ens vingués a sobre, molt pròxima, amb una força implacable, la nau imponent de la Catedral. Més a la dreta es veia, finíssima i altiva, l’agulla de Sant Feliu. Més a la dreta encara, les grans masses vegetals de la Devesa tenien, tocades del vinagre tardoral, una elegància fabulosa que la bromositat de l’atmosfera matisava de blau. A l’esquerra de la Catedral la terra s’alça i a sobre corren les muralles i els baluards coberts d’heures. Més enllà la muntanya de Montjuïc, paisatge militar intens i dramàtic, sec i àrid, era una irisació de minerals clapejada de mates d’estepa -petites flors violàcies-, d’ortigues i argelagues. A primer terme, sobre unes cases rònegues, emergia, torrat, humil i mil·lenari, el campanar de Sant Pere de Galligans.”

Josep Pla. Girona, un llibre de records
dins Primera volada. OC III, 34-35

Reserves

Entrades dels participants