Activitats educatives virtuals

Cal que inicieu sessió o us registreu  per accedir als continguts.

Taller educatiu.
Paraules i pinzellades.
La descripció literària del paisatge

Adreçat a cicle superior de primària, ESO i batxillerat.

El taller està dissenyat en tres moments de realització:

• una tasca prèvia
  • un audiovisual
  • una tasca posterior

que tenen com a finalitat familiaritzar els alumnes amb la descripció literària d’un paisatge, per exemple, el de Cap Roig (Calella de Palafrugell), un indret emblemàtic de la Costa Brava del qual coneixeran el seu entorn i la seva història.

La metodologia aplicada serà la comparació entre tres elements: la descripció literària,  la il·lustració plàstica i la realitat.

Finalment, proposarem als alumnes que provin de dibuixar un paisatge descrit literàriament per Josep Pla.

Autor Lluís Bruguera

Taller educatiu.
Endevina qui soc!
El retrat literari

Adreçat a primària, ESO i batxillerat.

Aquest taller és un treball sobre la descripció literària de personatges. A partir d’una sèrie de retrats fotogràfics de personatges desconeguts analitzem tota la informació que aporta la imatge. Són retrats de personatges que Pla descriu en els seus relats sobre la gent dels pobles de la costa empordanesa.

A partir d’aquesta experiència comparem la descripció literària amb les fotografies i proposem als alumnes que intentin fer el mateix amb retrats fotogràfics de persones més grans del seu entorn.

El repte final és: “fes-te un selfie (autoretrat fotogràfic) que expliqui com ets. Passa’l a un company i a veure quantes coses és capaç d’explicar sobre tu a partir de la fotografia i del que et coneix.”

Autor Jaume Ferrer Massanet

Visita virtual.
La diabòlica il·lusió d'escriure.

Adreçada a ESO i batxillerat.

La Visita virtual “La diabòlica il·lusió d’escriure” de  8‘ de durada, ressegueix el discurs  de l’exposició permanent de la Fundació “Josep Pla (1897-1981)” de manera detallada a través d’una veu en off. La càmera s’atura en els elements més importants de les vitrines que en documenten l’explicació.

És una iniciativa que en el moment incert que vivim pot servir com una bona introducció a l’autor o per a complementar prèviament o posteriorment les activitats presencials que oferim com les Rutes Josep Pla i els Tallers educatius.

Autor Paco Dalmau

Amb la col·laboració de: