El Terralet de Llafranc

Vermut literari Josep Pla

El Vermut Literari és una lectura compartida de textos de Josep Pla. Al voltant d’una taula, els llegirem en veu alta i en parlarem mentre assaborim un vermut que ens obri la gana i les ganes de llegir-ne més.

“Una  vegada  vaig  demanar  a  una  senyoreta  de pagès,  de  galtes  rosades,  de  mirada  una  mica  bleda, el  que  era un idil·li, i em  respongué que  era un vermut amb olives.”

Josep Pla. De l'Empordanet a Andorra dins Viatge a la Catalunya vella. OC VII, 290.

Palafrugell. Fonda Estrella

“L’Estrella, que durant tants anys fou dirigida per la senyora Tona, una persona activa, intel·ligent i servicial, era una bona fonda, neta de robes i de cuina mengívola i honesta”

Josep Pla. El meu pais. OC VII, 585.

Llafranc. El Terralet

“Sopem a la taverna de Mata. La Conxita apareix amb una immensa plata se sardines a la brasa: grosses, fresques, vives. En les escates tocades pel foc, l’oli lluu d’una manera somorta i densa. En les escates blavisses, la llum del bec de gas treu petits punts rutilants, com un formigueig lluent. Mengem una quantitat desorbitada de sardines.”

Josep Pla. El quadern gris. OC VII, 168.

Calella. Calau Bar

“És objectivament desagradable no sentir cap il·lusió —ni la il·lusió de les dones, ni la dels diners, ni la d’arribar a ésser alguna cosa en la vida—, només de sentir aquesta secreta i diabòlica mania d’escriure (amb tan poc resultat), a la qual ho sacrifico tot, a la qual probablement ho sacrificaré tot en la vida”

Josep Pla. El quadern gris. OC I, 451.

Sant Sebastià. Restaurant El Far

“L’ermita és la nostra vida més alta: és la nostra primera mirada, el paisatge de la nostra joventut i dels nostres amors, la torre de guaita des de la qual els estels ens semblen més pròxims i podem tenir una idea del panorama dilatat del món. És la nostra vida mortal: tots portem el record d’un sofregit de l’ermita clavat al cor i una ombra de vi rosat tremolant a la nina de l’ull. “

Josep Pla. El quadern gris. OC XXII, 464.

Tamariu. Hotel Tamariu

“Albert havia oblidat aquest perfum, però de seguida que ens trobàrem fondejats i constatà en l’aire l’olor dels pins se sentí transportat en els anys —perduts en els temps passats— de les seves vingudes a Tamariu.”

Josep Pla. Aigua de mar. OC XXII, 514.

Grups prèvia concertació

Màxim: 15 persones