«Francesc de Borja Moll i Josep Pla» conferència diàleg amb Josefina Salord i Francesc Montero

Quan

5 de juny de 2024
19.00 h

Lloc

Casa de Cultura de Girona
Plaça de l'Hospital 6, Girona, 17002

Dimecres, 05.06.24 a les 19 h. Aula A
Inscripcions
Activitat complementària a l’exposició “Joan Fuster – Josep Pla: una conversa infinita” (CASA DE CULTURA DE GIRONA, del 29 de maig al 27 de juliol de 2024).

El lingüista Francesc de Borja Moll i Josep Pla van mantenir una llarga relació de respecte i admiració mutus des que es van conèixer l’any 1948 fins a la mort de l’escriptor, l’any 1981. Els uneix la passió per la llengua, a la qual dediquen tota la vida. Si Moll és l’encarregat de culminar el diccionari que recull més àmpliament la riquesa i la varietat dialectal de l’idioma, Pla escriu una obra monumental de quaranta-cinc volums -trenta mil pàgines- i és considerat el prosista català més gran del segle XX, amb un model de llengua modern que aposta per la senzillesa formal i la intel·ligibilitat.

La correspondència conservada entre Pla i Moll revela la intensitat de la seva relació i ens presenta Pla com a valedor del Diccionari català-valencià-balear, obra que va contribuir a finançar.

Josefina Salord, filòloga i editora de l’epistolari entre Moll i Pla (Còmplices per la llengua, Destino, 2023) en parla amb el doctor en Filologia i professor de la UdG, Francesc Montero Aulet, director de la Fundació Josep Pla.