II Matinal digital Josep Pla. Epistolari

Lloc

Fundació Josep Pla
Carrer Nou, 51, Palafrugell, 17200

El Centre de Documentació de la Fundació Josep Pla conté l’epistolari de Josep Pla, un material compost per més de 35.000 unitats documentals d’una gran importància per conèixer l’extensa i variada xarxa de relacions de l’escriptor i aspectes rellevants sobre la seva producció.

La Fundació Josep Pla, la Biblioteca de la Universitat de Girona i la Càtedra Josep Pla estem desenvolupant conjuntament la catalogació d’aquests materials, per poder donar-los a conèixer al gran públic. Per assolir aquest objectiu, però, us demanem la vostra col·laboració, i us convidem a  participar en la segona edició de la Matinal Digital Josep Pla, una sessió de voluntariat de proveïment de dades (crowdsourcing) que, enguany, dedicarem a l’epistolari planià.

Animeu-vos a participar-hi!

Inscripcions a info@fundaciojoseppla.cat

SI EN VOLS SABER MÉS:

Quin és el marc d’aquesta iniciativa?

Aquesta iniciativa s’emmarca en el projecte conjunt de la Fundació Josep Pla, la Biblioteca de la Universitat de Girona i la Càtedra Josep Pla d’oferir en accés obert i en una plataforma digital amb múltiples opcions de cerca i consulta tota la correspondència rebuda de Josep Pla al llarg de la seva trajectòria professional.

És, per tant, una iniciativa que combina la dedicació del Centre Documental de la Fundació Josep Pla a la conservació, divulgació i foment de l’estudi del patrimoni vinculat a l’obra de l’autor; la contribució de la Biblioteca de la Universitat de Girona a la difusió de fons personals d’autors, i la dedicació a la recerca per part de la Universitat de Girona i, més concretament, de la Càtedra Josep Pla d’aquesta universitat.

La primera edició de la Matinal Digital es va dedicar a la catalogació de la producció periodística de Josep Pla, que ja es pot consultar al web www.joseppladigital.cat. En aquesta segona edició, tractarem una altra faceta relacionada amb l’escriptor: l’epistolari i correspondència que va originar la seva extensa i variada xarxa de relacions.

Quin tipus de tasques es realitzaran a la sessió?

Us demanem la col·laboració en el proveïment de dades relatives a la catalogació de l’epistolari conservat de l’autor: descripció d’unitats documentals, etiquetatge d’informació i revisió de dades per comprovar que el procediment és operatiu i funcional.

Necessito alguna habilitat digital especial, o coneixements sobre l’autor?

Hem previst diverses tasques a desenvolupar, en funció de les preferències i habilitats de cadascú –en cap cas, però, cal tenir una competència digital avançada, ni tampoc coneixements previs sobre l’obra de Josep Pla.

La nostra intenció és que sigui una jornada de treball en un ambient distès i amè, però també un punt de trobada de lectores i lectors de Pla, i perquè ens pugueu fer arribar les vostres impressions sobre el Centre de Documentació i el projecte de catalogació.

Obtindré alguna contraprestació?

La sessió és totalment voluntària i, per tant, no remunerada. No obstant això, aprendràs a fer tasques pròpies del camp de les humanitats digitals, l’anàlisi de textos i la investigació en el camp del periodisme i la literatura.

A més d’això, si ho necessites, podem facilitar-te un certificat de participació a la sessió.