Ruta Josep Pla a Cap Roig

Compra d’entrades al web dels Jardins de Cap Roig

Informació:
Jardins de Cap Roig 972 614 582 – icaproig@magmacultura.com

Descobriu aquesta experiència única en un entorn natural excepcional, on podreu explorar la història del matrimoni Woevodski-Webster a través dels textos seleccionats de l’obra de Pla. Escoltar la literatura al mateix lloc on ha sigut gestada, dona una visió enriquidora dels personatges, la trama històrica i, sense cap mena de dubte, un dels paisatges més emblemàtics de l’Empordà.

“Cap al 1927, Mr. Woevodsky, un cavaller, ex-coronel rus emigrat a Londres, arquitecte, molt relacionat amb la societat anglesa, després d’un llarg viatge pel Mediterrani amb la intenció de fincar-s’hi, descobrí Cap Roig i el considerà com un dels llocs més bells dels que havia vist fins a la data. Comprà terrenys, inicià la construcció d’una gran residència, però sobretot dedicà la màxima atenció a la formació d’un gran jardí paisatgístic que servís de marc a un altre de més reduït, de gust italià ―perspectiva esglaonada de boixos i xiprers sobre un paisatge de mar, realitzada amb una agudíssima comprensió de la geometria romàntica. Construí, a més, per als jardiners i el servei un nucli d’habitacions d’estil popular del país i ho va fer amb suma habilitat i màxima gràcia.”

Josep Pla. La Guia de la Costa Brava dins Tres Guies. OC XXX, 116