Estimats amics: Ruta Josep Pla a Sant Feliu de Guíxols

Lloc

Museu d’Història - Antic Hospital
Carrer de l'Hospital, Sant Feliu de Guíxols, Girona, 17220, Girona

La Fundació Josep Pla i el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols han unit esforços per coproduir la proposta “Estimats amics: Ruta Josep Pla a Sant Feliu de Guíxols”.

A pocs quilòmetres de la seva vila natal, Palafrugell, Josep Pla va conèixer i descriure literàriament la vila Sant Feliu de Guíxols des de diverses perspectives –històrica, paisatgística, etnogràfica… – i en va retratar alguns personatges il·lustres. D’aquesta manera, la perspicàcia de la mirada de Pla sobre el paisatge i la gent, així com la plasticitat i varietat de registres de la seva prosa, ofereix un retrat particular i suggeridor de les diverses facetes de la realitat guixolenca.

Vertebrada a través de la relació amb algunes figures destacades amb qui va mantenir relació i amistat, com Juli Garreta, Rafel Patxot, Marià Vinyes i, especialment, Gaziel, i completada amb la seva singular mirada literària sobre els racons i paisatges significatius de la vila, la Ruta Josep Pla a Sant Feliu de Guíxols permet (re)descobrir la riquesa i varietat paisatgística, patrimonial i humana de Sant Feliu de Guíxols de la mà de la literatura del millor prosista de la literatura catalana del segle XX.

Punt de trobada: Museu d’Història – Antic Hospital.

Durada aproximada: 2 hores.

Preu: 9 € Entrada general / 5 € Entrada amb descompte: Amics del Museu d’Història, Socis de la Fundació Josep Pla, Jubilats, Estudiants i Carnet Jove.

Cal reserva: