Foto Paco Dalmau

15 de juny de 2020

Frederic Suñer, In memoriam

El president, els patrons i les treballadores de la FUNDACIÓ JOSEP PLA de Palafrugell volen manifestar el seu condol per la mort de

FREDERIC SUÑER I CASADEVALL
President de la Fundació Josep Pla des de l’any 1992 al 2007
Vocal del Patronat des de 2007 i fins a l’actualitat.

En pau reposi.

Palafrugell, 16 de juny de 2020

Ha mort Frederic Suñer (1932-2020), doctor en farmàcia i analista clínic. El 1959 començà a treballar a la farmàcia familiar, on va obrir el primer laboratori d’anàlisis clíniques de Palafrugell. Fou un membre destacat de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Barcelona i de nombroses associacions científiques nacionals i internacionals.

Va ser alcalde de Palafrugell durant 12 anys (1991 – 2003), president de la Fundació Josep Pla del 1992 al 2007 i vocal del Patronat des del 2007 i fins a l’actualitat.

Suñer va impulsar la creació de la Fundació Josep Pla que gràcies al seu esforç, tenacitat i convenciment ha esdevingut un centre de patrimoni literari de referència a Catalunya.

El procés de construcció de la seu de la Fundació Josep Pla va ser llarg i costós. Frederic Suñer va aconseguir la implicació de totes les administracions i el mecenatge de la Fundació “la Caixa”. Sota el seu lideratge es va fer realitat la remodelació de la casa natal i la casa veïna del carrer Nou, (49 i 51) de Palafrugell.

L’any 1997, va aconseguir que la Generalitat declarés l’Any Pla, commemoració nacional del naixement de l’escriptor. Aquest esdeveniment va ser una demostració definitiva de la voluntat popular. Milers de lectors de l’escriptor van demostrar el seu interès per l’obra de Pla i es va consolidar l’entitat que treballa per a la promoció de la lectura i l’estudi de la seva obra.

L’any 2000, es va inaugurar la seu definitiva de la Fundació Josep Pla que conté l’exposició permanent “Josep Pla (1897-1981)”, les sales d’exposició temporal, la biblioteca de l’escriptor, el centre de documentació i una programació estable d’activitats.

Frederic Suñer ha participat fins al darrer dia en la tasca que desenvolupa la Fundació Josep Pla.

Recomanem