Dissabtes 5, 12 i 19 de novembre, de 10:30 a 13 h

Impressions literàries

L’Aula de Lletres de Palafrugell ofereix el següent taller:

Impressions literàries. Introducció al gravat aplicat a la il·lustració de textos.
Professora: Lola Barranco.

En aquest taller us proposem una introducció a la tècnica del gravat. Amb múltiples aplicacions, una de les rellevants és la il·lustració de textos per a llibres d’artista. Inspirant-nos en una proposta de fragments breus de Josep Pla, l’objectiu del taller és que els participants aprenguin els fonaments d’aquesta tècnica, i puguin realitzar uns petits gravats fets amb linòleum, germà modern de l’antiga xilografia. De forma complementària, per descobrir altres possibilitats, us oferirem algunes imatges que podreu manipular atenent a combinacions compositives bàsiques, i així configurar la vostra creació.

Treballarem des del realisme a l’abstracció, transferirem la imatge resultant a la planxa i gravarem la imatge “en relleu”, de manera que la part que quedi al pla superior es correspongui amb el dibuix. Entintarem en negre, afegirem color amb un petit collage i imprimirem.

El resultat serà un petit gravat que il·lustrarà el text escollit.

Es tracta d’un taller per aprendre una tècnica força senzilla que podreu continuar practicant a casa en el futur ja que es fan servir eines bàsiques a l’abast de tothom, adient per continuar il·lustrant texts o crear gravats.

Aforament limitat. Inscripcions obertes fins al 21 d’octubre de 2022.

• Preu: 40,00 € (inclou el material)

Podeu formalitzar la inscripció a l’adreça info@fundaciojoseppla.cat o al 972305577.