Dissabte, 15 d'abril de 2023 de 10 a 14 h

Matinal Digital Josep Pla

Sessió col·laborativa de proveïment de dades

Estem treballant en una plataforma digital per posar a l’abast de tothom tota la producció periodística de Josep Pla, amb múltiples opcions de cerca i consulta. Per completar i revisar algunes dades, us demanem que ens ajudeu participant en una sessió de voluntariat de proveïment de dades (crowdsourcing).

Dissabte 15 d’abril de 2023, de 10 a 14 h a la Fundació Josep Pla (Palafrugell).

Inscripcions a info@fundaciojoseppla.cat

Anima’t a participar-hi!

SI EN VOLS SABER MÉS:

Quin és el marc d’aquesta iniciativa?

Aquesta iniciativa s’emmarca en el projecte conjunt de la Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona i la Fundació Josep Pla d’oferir en accés obert i en una plataforma digital amb múltiples opcions de cerca i consulta tota la producció periodística de Josep Pla al llarg de la seva trajectòria professional.

És, per tant, una iniciativa que combina la dedicació del Centre Documental de la Fundació Josep Pla a la conservació, divulgació i foment de l’estudi del patrimoni vinculat a l’obra de l’autor; i la dedicació a la recerca per part de la Universitat de Girona i, més concretament, de la Càtedra Josep Pla i de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes d’aquesta universitat.

Quin tipus de tasques es realitzaran a la sessió?

Us demanem la col·laboració en el proveïment de dades relatives a la producció periodística de l’autor: identificació de textos, etiquetatge d’informació i revisió de funcionalitats, per poder comprovar que la plataforma funciona adequadament.

Necessito alguna habilitat digital especial, o coneixements sobre l’autor?

Hem previst diverses tasques a desenvolupar, en funció de les preferències i habilitats de cadascú –en cap cas, però, cal tenir una competència digital avançada, ni tampoc coneixements previs sobre l’obra de Josep Pla.

La nostra intenció és que sigui una jornada de treball en una ambient distès i amè, però també un punt de trobada de lectores i lectors de Pla, i perquè ens pugueu fer arribar les vostres impressions sobre la plataforma.

Obtindré alguna contraprestació?

La sessió és totalment voluntària i, per tant, no remunerada. No obstant això, aprendràs a realitzar tasques pròpies del camp de les humanitats digitals, l’anàlisi filològica de textos i la investigació en el camp del periodisme i la literatura.

A més d’això, si ho necessites, podem facilitar-te un certificat de participació a la sessió.

Si no puc assistir a aquesta sessió, però vull col·laborar en el projecte, com ho puc fer?

Envia’ns un correu electrònic a info@fundaciojoseppla.cat i/o catedrajoseppla@udg.edu, i valorarem les possibilitats de col·laboració que es puguin ajustar a aquest projecte.

Tanmateix, des de les dues entitats promotores intentarem programar noves edicions de sessions col·laboratives de proveïment de dades sobre altres projectes que tenim en curs.

Recomanem