Edunauta permanent

Activitat familiar “Em trobo Josep Pla pels carrers de Palafrugell”

Josep Pla va néixer a Palafrugell el 1897, fa més de 125 anys. Us proposem un joc de pistes pels carrers de la seva vila natal. Porteu-nos les solucions i us segellarem el passaport Edunauta.

1. La primera fotografia que us presentem, és un grafitti que retrata Josep Pla. Està situat entre l’Ajuntament i el carrer Ample. Digueu quin objecte hi ha dibuixat davant del retrat de l’escriptor.
  2. Davant l’Ajuntament hi ha una escultura de Josep Pla que reprodueix el seu bust: Saps de quin material està feta?
  3. Al carrer Estret hi ha una caricatura de Josep Pla: Qui la signa?
  4. Passejant pel carrer Estret, t’adonaràs que hi ha una inscripció metàl·lica a terra, amb una citació: de quin llibre de Josep Pla creus que és?
  5. Busca la placa que indica el nom del carrer Estret i esbrina quin és el nom real del carrer. El saps? Ja ho sabies, abans de mirar la placa?
  6. Encara hi ha una quarta referència a Josep Pla al carrer Estret: la trobaràs?
  7. Al carrer Quatre Cases hi ha un retrat de Josep Pla: de quin color és el barret que porta?
  8. Entre el carrer Quatre Cases i l’aparcament del Casal hi ha una fotografia de Josep Pla: sabries explicar què representa aquesta imatge?
  9. Des de l’aparcament del Casal es pot veure en una façana una citació que, quan es va pintar com un element d’una intervenció artística durant Sant Jordi-Flors i Violes de 2014, es va fer amb una falta d’ortografia. Pots esbrinar quina falta d’ortografia hi havia? Pots investigar quin missatge volia transmetre l’artista amb aquesta falta d’ortografia (si no ho trobes, quan vinguis a la Fundació Josep Pla, t’ho podem explicar).
  10. Des del carrer Manufactures del suro es pot veure un grafitti de Josep Pla acompanyat de dos elements emblemàtics de Palafrugell. Quins són?
  11. A Plaça Nova, al carrer Torres i Jonama i al carrer Nou, hi trobareu unes rajoles que indiquen els diferents punts de la Ruta Josep Pla. Sabeu de quin pintor local i amic de Josep Pla són els dibuixos de les rajoles?
  12. Al carrer de les Botines hi ha una sopa de lletres educativa. Està resolta, però, quin tema tracta?
  13. T’atreveixes a dibuixar tu també un retrat de Josep Pla?