Vista de l'exposició "La passió per escriure"

Foto Paco Dalmau

Exposició permanent

“S’ha d’escriure amb llibertat, amb gust, amb plaer, però amb la màxima observació possible.”

Josep Pla. Notes del capvesprol. OC XXXV.

Després de 24 anys, la Fundació Josep Pla culmina la renovació integral de la seva exposició permanent, que introdueix la figura i l’obra de l’escriptor de Palafrugell, amb un nou discurs expositiu ajustat als nous materials i coneixements sobre Josep Pla.

En els darrers anys han aparegut nous estudis, textos inèdits, documentació periodística i epistolar… i una recent i aprofundida biografia de Josep Pla, que han obert noves perspectives i aproximacions a la personalitat i l’obra de l’autor d’El quadern gris. L’anàlisi d’aquests materials per part de la Fundació Josep Pla, sumada a la recepció de fons documentals d’extraordinària importància, són la base de la renovació de l’exposició “La passió per escriure”. D’aquesta manera, els visitants podran conèixer i interpretar millor les diverses facetes de l’escriptor: els lligams familiars, les relacions sentimentals i d’amistat, les fites de la seva trajectòria, els grans temes de la seva obra, la seva proposta estilística, el seu procés d’escriptura i, fins i tot, es podrà experimentar la sensació de visitar el mas Pla.

Josep Pla és el prosista més important de la literatura catalana contemporània. Escriptor i periodista, autor de dietaris, biografies, memòries, novel·les i grans reportatges, viatja per tot el món sense oblidar mai els seus orígens palafrugellencs i empordanesos, fent universal el local.

Grups prèvia concertació

1. Visita guiada

Preu:
Fins a 15 persones: 80,00 € (90,00 € els caps de setmana i festius)
A partir de 16 persones: 5,00 €/persona (6,00 €/persona els caps de setmana i festius).

Els grups més grans de 20 persones s’hauran de dividir, per tal de circular amb més comoditat per l’exposició.

Durada: una hora i quart, aproximadament

Reservainfo@fundaciojoseppla.cat – 972 30 55 77

Entrades individuals

1. Visita guiada “Josep Pla. La diabòlica il·lusió d’escriure”