2010 i 2013

Les ciutats europees de Josep Pla

Josep Pla, desde muy joven, se dedicó activamente al periodismo: desde 1920 y durante 20 años viajó por totda Europa, fue corresponsal de prensa de dos importantes periódicos catalanes, La Publicidad y La Veu de Catalunya, y del madrileño El Sol.

Sus observaciones –que completó en una serie de viajes por Europa y América a partir de la década de 1950, ya en edad madura, y recogió, con las anteriores, en los volúmenes de su Obra Completa– tienen aún hoy, una vigencia sorprendente y han sido una espléndida fuente de información para la sociedad catalana: información literaria, histórica y artística de la cultura occidental.

La exposición que presenta la Generalitat de Catalunya ha sido organizada con la colaboración de la Fundació Josep Pla y el patrocinio del Institut Ramon Llull.

“El viatger ideal serà sempre, per a mi, Stendhal. A Stendhal li interessà sobretot el que passà successivament per davant dels seus ulls, absolutament tot: la gent, la conversació, la manera de viure, la política, els costums, l’arqueologia –i l’art, naturalment. Viatjar amb un criteri d’especialització em sembla una mica ridícul.”

Josep Pla. Viatge a la Catalunya Vella. OC IX, 304.

Itineràncies:
Espai Catalunya Europa de Brussel·les, del 30 de novembre de 2010 fins el 29 d’abril de 2011
Palau Robert de Barcelona, del 17 de maig de 2011 al 13 de novembre de 2011
Fundació Josep Pla de Palafrugell, del 14 de juny de 2013 al 18 de maig de 2014