Les ciutats europees de Josep Pla

Josep Pla, des de molt jove, es dedicà activament al periodisme: des de 1920 i al llarg de vint anys fou corresponsal de premsa de dos importants periòdics catalans, La Publicitat i La Veu de Catalunya, i del madrileny El Sol, i viatjà per tot Europa.

Les seves observacions –que completà en una sèrie de viatges per Europa i Amèrica a partir de la dècada de 1950, ja en edat madura, i que recollí, amb les anteriors, als volums de la seva Obra Completa– tenen encara una vigència sorprenent i han estat una esplèndida font d’informació per a la societat catalana: informació literària, històrica i artística de la cultura occidental.

L’exposició que presenta la Generalitat de Catalunya ha estat organitzada amb el suport de la Fundació Josep Pla i el patrocini de l’Institut Ramon Llull.

“El viatger ideal serà sempre, per a mi, Stendhal. A Stendhal li interessà sobretot el que passà successivament per davant dels seus ulls, absolutament tot: la gent, la conversació, la manera de viure, la política, els costums, l’arqueologia –i l’art, naturalment. Viatjar amb un criteri d’especialització em sembla una mica ridícul.”

Josep Pla. Viatge a la Catalunya Vella. OC IX, 304.

Itineràncies

Documentació