Del 3 al 5 de maig

Flors i violes a Palafrugell

Pompeu Fabra, l’esquelet de la llengua

Pompeu Fabra, un home positiu, clar, disciplinat, discret, pacient, ordenat… virtuts que el van portar a definir els fonaments de la nostra parla.

Pompeu Fabra va construir l’esquelet i l’estructura de la llengua catalana. Per això faig una analogia amb l’estructura d’un paraigua com a suport. Un suport que suggereix una arrel aferrada a terra. Aquesta estructura, esquelet, en aquest cas paraigua, existeix gràcies a la gramàtica i el diccionari de la llengua catalana

Rosa Aguiló, artista i professora d’art
(Palafrugell, 1965)

Cada dia, de 10:00 a 14:00 i de 17:00 a 20:30

1. Ambientació del pati de la Fundació Josep Pla, Pompeu Fabra, l’esquelet de la llengua a càrrec de Rosa Aguiló
  2. Sala d’actes: Mostra de les il·lustracions de Josep M. Farré del llibre de Maria Nunes, Rutes literàries de Barcelona, 2. Salvat, Pla, Rodoreda i Capmany (Meteora, 2018).
  3. Exposició temporal: “Professors de Solitud. J. Esquirol, fotògraf – J. Pla, escriptor”
  4. Exposició permanent: “Josep Pla (1897-1981)”

Activitats

• Dissabte, 04.05

11:00   Concert a càrrec del Conjunt instrumental de Flautes de l’Escola de Música de Palafrugell

12:00    Visita guiada La diabòlica il·lusió d’escriure

19:00   Presentació del llibre de Maria Nunes, Rutes literàries de Barcelona, 2. Salvat, Pla, Rodoreda i Capmany amb il·lustracions de Josep M. Farré (Meteora, 2018), amb la participació de Maria Nunes, Josep M. Farré i Anna Aguiló, directora de la Fundació Josep Pla.

• Diumenge, 05.05

11:00   Concert a càrrec del Conjunt instrumental de guitarres de l’Escola de Música de Palafrugell

19:00  “L’Homenot, Pompeu Fabra” Lectura teatralitzada de l’homenot que Josep Pla va dedicar a Pompeu Fabra a càrrec de Jordi Massoni, actor i director de Gespa Teatre de Palamós.